Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 30 december 2007

Av Emelie - 30 december 2007 12:13

Så har vi haft valpträff för E- och F-kullen! Dessa kom, från vänster...

F-kullens ståtlige far Zorro, F-mamma Bimbo (med ryggen till), Tyra (E-kullen), Doris (D-kullen, hon bor ju här), Zero (F), Ida (F), Lava (F), Roffe (F), Fritz (F), Rea (E), Etta (C-kullen, bor med Rea), Fina (F) och Molly (C-kullen, bor med Fina). E-kullens mamma Fjollan fick ligga hemma på soffan. Jag läääängtar till den dan hon kan rejsa med de andra i skogen igen, men som sagt, snaaaart operation och sen rehabilitering...


Jag är såååå glad och ett stoooort tack till alla er som kom! Det är alltid lika underbart att få träffa "valpar" som fötts här på kenneln! Nu är ju E- och F-kullen i sin "fulaste" ålder, fast dom är ju finast ändå...


Som vanligt hade vi extrem-tur med vädret!! Hmmm, tänker ni som var där, men dan innan valpträff och dan efter valpträff så fullkomligt hällregnar det hela dan!!! Och vi hade uppehåll HELA tiden (räknar inte de smådropp som kom...). Det var dock helmulet så ljus till fotografering fanns inte som märks på bildkvalitén. Men desto mer värme och ljus fanns i sinnet! Både hos hellyckliga hundar...

F-valpar röjer järnet!

Och hussar och mattar fick korv så vi var glada och nöjda...

Minsta hussen Henrik äter korv!


Det är verkligen härligt att se alla hundar träffas, det är verkligen full fart, då och då dimper dom ner några sekunder och tar igen sig...

Ida (Fina Fia) vilar i ljungen.

Fina Fina satt sååå fint men så precis när man fått upp kameran och trycker av så...

Jag vill ju visa "mina" valpar när dom är som finast...

Roffe (Fine Filip) har fortfarande kraftigt överbett, så jag vill ju inte ta profilbild på honom men Roffe visar bara fina sidan!

Pappa Zorro däremot blir bara finare för varje gång jag ser honom! Han har vuxit i sina 60 kg, han är ju lite drygt 3½ år så han börjar bli färdig!

F-kullens pappa!

När vi grillat korv så fick alla göra vår egen-byggda "aility"-bana på tid. Jag har inga kort från detta då jag hade fullt upp att ta tid och vara enväldig domare. Vann gjorde iallafall Zorro!! Alla som inte tävlade hade hundarna uppkopplade, så när det var dax för pappa Zorro att tävla så passade han på att göra några frivarv innan han tog sig an banan, så pappa samlade på sig många stilpoäng förutom att han klarade banan galant och på snabbaste tiden! Tjusigt!

Pappa Zorro tar igen sig efter att ha visat var skåpet ska stå!


När banan var avklarad så promenerade vi hem till oss igen och hundarna fick äntligen sin välbehövliga vila i bilarna och hussar och mattar fick en värmande glögg (alkoholfri såklart!!) innan alla begav sig hemåt igen, vissa hade åkt 3 och 4 timmar ENKEL resa för att vara med! Men jag tror att alla var lika nöjda med dagen som jag! Tusen tack igen för att ni kom och vi ses igen!//Emelie


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards