Livet på Fina Rossinas kennel

Direktlänk till inlägg 18 januari 2008

Trattfjoll!

Av Emelie - 18 januari 2008 19:08

Vi har världens bästa veterinär här på veterinärstationen i Borensberg! Jag var där med Fjollans mystiska sår idag. Han försäkrade mig att det inte var nåt farligt och även om den andra veterinären inte heller trodde det var nåt farligt så blev jag inte helt lugn förrän "vår" veterinär här i Borensberg sa det!


Jag hade ju en gnagande oro att det var c-a-n-c-e-r men det var det INTE lovade han mig idag! Han trodde att det var en skada som uppkommit på Strömsholm, hur visste han inte men det kan bli så. Jag är jätte nöjd med operationen som gjorts på Strömsholm och det här såret är ju ofarligt och kommer ju att läka, jag är så lättad att det inte är nåt farligt!


Veterinären tog bort den döda huden på såret och så ska jag behandla med bakteriedödande salva. Såret är stort som en enkrona och ser ut så här efter dagens besök hos veterinären.


Det krångliga med såret är att det sitter så till att Fjollan lätt kommer åt att klia på det. Så nu får Fjollan ha tratt runt midjan! Så här fin är Fjollan nu för tiden!


Det enda veterinärerna inte kan raka eller operera bort på Fjollan är hennes glada humör!! Puss på dig min finaste lilla Trattfjoll!!


Nej, imorgon ska det bli storm, så jag åker till Stockholm ikväll-natt istället! Ska på dop imorgon. Tyvärr har Henrik blivit rejält förkyld så han och Stefan får vara kvar här hemma. Jag ska bli gudmor minsann till min yngste brors andre son Axel! Och så ska jag spela så ingen storm i världen får hindra mig att komma till detta dop!


Må väl allihop och hoppas inte stormen drabbar så hårt och att vi får ha strömmen kvar! Var försiktiga och håll er inne!//Emelie

 
 
Sanna Westman & co

Sanna Westman & co

19 januari 2008 07:55

Fjollan ser för rolig ut - tratt och allt. :o)
Det aldrig sinande goda humöret har nog gått i arv i våra flickor. Puss på Fjollan från döttrarna och oss tvåbenta!

http://www.bernerbloggen.blogspot.com

 
Sandra

Sandra

19 januari 2008 12:57

Ojsan, vilket sår det var, jag som trodde att det var ett litet.. Hoppas nu att allt bli bra även där.. Men vad söt hon blev nu lilla trattfjollan ;). Hur går det för henne att ligga med den dära polaren kring magen :)?

Ha det så bra!!

Kramar

http://molick-maddox.zoomin.se

 
Lena Heimark

Lena Heimark

20 januari 2008 22:09

Stackars lilla Fjollan !!!
Så rolig hon ser ut i sin nya kjol. Hoppas nu att såret läker fint och att du tagit dej hem i från Stockholm utan att stormarna hittat på dumheter runt dej.
Vi har som vanligt varit på Gunntorps Herrgård (Öland) med vindarna vinande runt knutarna.

Kram på er Lena

http://www.heimarkens.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 1 augusti 2016 11:25

I fredags följde jag med min vän Christian för att hämta hans bernervalp Bernerbandens Emerson hos uppfödaren Birgitte.   Christian har jag lärt känna genom att han mailade mig för länge sedan när han skulle flytta hit till trakterna och ville få...

Av Emelie - 31 maj 2016 21:18


Nu när jag har fått veta diagnosen så är jag lättad.   Det har varit några dagar med oro här hemma. Det började i söndags. Hulda la sig på promenaden och ville inte gå vidare. Först när jag vände hemåt igen så knatade hon på. Hmmm tänkte jag och ...

Av Emelie - 3 april 2016 11:05


Bernern är en fantastisk ras. Men när rasklubben tydligt går ut med att och varför SH pre-testet från Antagene är det viktigaste avelsverktyget för sund avel av berner sennen, men det bara visar sig vara ord utan innehåll så blir jag minst sagt trött...

Av Emelie - 21 mars 2016 09:50

Så är det med livet. Men jag är ändå tacksam så länge vi och våra berner får vara friska. Vi vet alla att det viktigaste är hälsan. Men visst får man vara lite besviken när man planerar och så går det inte riktigt som man hade hoppats...    Emma ...

Av Emelie - 10 januari 2016 12:17

Jag skriver mer och mer sällan här i bloggen. Anledningarna till det är flera. En anledning är att jag har så mycket funderingar kring allt med berner och mina berner så det stockar sig, det är svårt att skriva ner allt här utan att verka mer än lovl...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards