Livet på Fina Rossinas kennel

Direktlänk till inlägg 21 januari 2008

Tyra-Yra

Av Emelie - 21 januari 2008 15:25

Minstingen i huset, Tyra har blivit 7 månader. Hon växer och det är kul att leva tycker hon.


Härom dagen kom en uniformklädd polis hit. Polisen hade lite frågor angående ett inbrott (inte här och vi är INTE misstänkta!). Jag var precis på väg ut med mina hundar och hade just då bara Tyra ute. Hon hälsade glatt och reservationslöst på den uniformförsedde polisen. Jag är väldigt glad åt Tyras sätt. Hon kanske är lite för på och glad men det uppskattar jag.


En annan egenskap hon har är att hon älskar att bära omkring på Henriks gosedjur. Lite besvärligt men om man vill arbeta med en hund så är det bra om dom vill bära saker i munnen. Idag lyckades jag fånga Tyra på bild när hon sprang omkring med en metallsax i munnen! Det är en urklippningssax, alltså en taggig sax, inte en vass sax.

Ingen annan av mina hundar ville ta denna metallsax i munnen! Jag borde jobba med denna hund, då skulle hon även få utlopp för sin aldrig sinande energi på ett väldigt positivt sätt. Får ta tag i den biten...men när???


Tyras överbett är på god väg att rätta till sig också! Ena huggtanden är helt på plats och den andra är nästan där! Jag tog denna bild på Tyra igår...givetvis var det för mörkt men här en färsk bild på Tyra-Yra!


Igår kom en hälsning från Norge! Tyras kullbror Edeture "Dino" verkar sköta sig! Han är även han en pigg och glad gutt! Dom skickade med en bild på Dino!


Ha det gott!//Emelie

 
 
Sanna Westman & co

Sanna Westman & co

21 januari 2008 16:11

Vad hon har vuxit, lillst(r)umpan! Jag konstaterade precis i dagens blogginlägg att "de växer så fort". :o)
Det där med att vara glad i allt och alla tycks även finnas i kullsystern.
Kram på er!

http://www.bernerbloggen.blogspot.com

 
Sandra

Sandra

21 januari 2008 20:18

Hejsan! Ja det där med att hon tog metallsaxen i munnen är ju jätte bra i tränings syfte ;). Själv tycker jag att det är super kul att träna och tror minsann att du skulle tycka detsamma! Lycka till! Kramar

http://molick-maddox.zoomin.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 1 augusti 2016 11:25

I fredags följde jag med min vän Christian för att hämta hans bernervalp Bernerbandens Emerson hos uppfödaren Birgitte.   Christian har jag lärt känna genom att han mailade mig för länge sedan när han skulle flytta hit till trakterna och ville få...

Av Emelie - 31 maj 2016 21:18


Nu när jag har fått veta diagnosen så är jag lättad.   Det har varit några dagar med oro här hemma. Det började i söndags. Hulda la sig på promenaden och ville inte gå vidare. Först när jag vände hemåt igen så knatade hon på. Hmmm tänkte jag och ...

Av Emelie - 3 april 2016 11:05


Bernern är en fantastisk ras. Men när rasklubben tydligt går ut med att och varför SH pre-testet från Antagene är det viktigaste avelsverktyget för sund avel av berner sennen, men det bara visar sig vara ord utan innehåll så blir jag minst sagt trött...

Av Emelie - 21 mars 2016 09:50

Så är det med livet. Men jag är ändå tacksam så länge vi och våra berner får vara friska. Vi vet alla att det viktigaste är hälsan. Men visst får man vara lite besviken när man planerar och så går det inte riktigt som man hade hoppats...    Emma ...

Av Emelie - 10 januari 2016 12:17

Jag skriver mer och mer sällan här i bloggen. Anledningarna till det är flera. En anledning är att jag har så mycket funderingar kring allt med berner och mina berner så det stockar sig, det är svårt att skriva ner allt här utan att verka mer än lovl...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards