Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 27 januari 2008

Av Emelie - 27 januari 2008 19:35

Idag var det snö och strålande sol! Perfekt! Jag och Doris hade planerat att åka hem till Selma för att träna lite...


Men när jag tog fram min digitalkamera som jag satt ett nyladdat batteri i och skulle ta kort på vackra Selma så stod det Battery empty med röda bokstäver! Jahaja, så det fick bli fotografering med mobiltelefon.


Vi satte igång med ringträning. Matte till Selma har tjuvtränat lite så Selma har tröttnat på posering. Syns på hållningen.

Hoppas det finns nåt roligt för Selma att spana på utanför ringen i Sala!


Doris däremot tröttnar aldrig på att visa upp sig! Äntligen får jag lite uppmärksamhet av matte!

Kanske får Doris samma bedömning som senast hon var på utställning!? Gult band med kommentaren "snyggt visad men det hjälper inte alltid!"


Kom ihåg att er hund är världens finaste vad domaren än tycker! Matte och husse vet alltid bäst!


Tog en fin bild på Selma, tyvärr blev den suddig...men är tvungen att sätta in den ändå! Selma har INTE ärvt sin mors huvud! Inte utsidan iallafall men nog märks det på Selmas sätt att hon är dotter till sin mor Fjollan! Ingen ledsen hund alltså!

Roligare än så här blir det inte idag! Vi ses nästa gång vi ses!


Tills dess, ha det så gott!//Emelie




Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards