Livet på Fina Rossinas kennel

Direktlänk till inlägg 31 januari 2008

Malva, Fjollan och Zero!

Av Emelie - 31 januari 2008 13:59

Malva var här igår. Kullsyster till Tyra. Bra att Malva kommer hit lite nu och då eftersom jag kanske ska ta en kull valpar på Malva...ja om om om förstås.


Malva får sig alltid en omgång av kullsyrran när hon kommer, hon ska veta sin plats, hon hör inte till vår flock inte! Men snart är det fullt ös på syrrorna. Och det var inte en ren Malva som matte Malin hämtade...


Men innan ler-racet så tog jag in Malva för frisering. Malva ska ju till Sala...ska inte tjata om Sala idag...också.


Det är intressant och roligt att observera Malva, se likheter och olikheter mellan kullsyskon och föräldrar. Tyra och Malva är väldigt lika i sättet. Lite för hoppiga och glada (hmmm, sådan mor...). Men Malva är lite försiktigare när det kommer okända (för Malva okända) och hälsar på. Tyra flyger på och hoppar och hälsar glatt utan att tänka, Malva vill nosa lite först. Ska bli intressant att se hur Malva reagerar på utställningen, tror inte det blir några problem men det är intressant och bra att kolla!


När matte Malin hade hämtat Malva så var det dags för Fjollan och mig att bege oss till Strömsholm. Det har gått fyra veckor sen Fjollans operation och vi skulle träffa rehabiliterings-personal och veterinären som opererade Fjollan.


Först träffade vi rehab-killen. Fjollans knä var ju jätte dåligt i nästan två månader innan hon fick operationstid. Så när hon opererades så var minisken väldigt skadad och en stor del fick opereras bort. Veterinären som opererade trodde inte att det skulle påverka Fjollans rehabilitering. Rehab-killen menade att det kanske skulle ta längre tid för knät att läka. Trots detta så rörde sig Fjollan ganska bra. Men han konstaterade att det var lite för stor skillnad på muskler på det friska kontra det opererade benet. Så nu är det träning som gäller! Fem 10-min pass om dan till att börja med, hmmm inte lätt att få in i schemat. Men vad gör man inte för sina älsklingar!?


Sen var det dags att träffa veterinären som opererat Fjollan. Han tittade och kände på Fjollans knä och var märkbart nöjd med sitt verk! Fjollans knä skulle även röntgas så att han kunde se att allt läkte som det skulle. Bilderna bekräftade att allt gått bra!


Det har kommit en hälsning från Fine Faust "Zero". Han är världens goaste kille och höjer livskvalitén till det dubbla låter matte Marie hälsa! Han, liksom flera av hans kullbröder har sina tonårsfasoner för sig... Men på de dagliga skogspromenaderna går han lös och sköter sig exemplariskt! Avslutningsvis får ni njuta av två härliga bilder på världens goaste Zero på promenad för några dagar sen!




Njut av livet!//Emelie







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 1 augusti 2016 11:25

I fredags följde jag med min vän Christian för att hämta hans bernervalp Bernerbandens Emerson hos uppfödaren Birgitte.   Christian har jag lärt känna genom att han mailade mig för länge sedan när han skulle flytta hit till trakterna och ville få...

Av Emelie - 31 maj 2016 21:18


Nu när jag har fått veta diagnosen så är jag lättad.   Det har varit några dagar med oro här hemma. Det började i söndags. Hulda la sig på promenaden och ville inte gå vidare. Först när jag vände hemåt igen så knatade hon på. Hmmm tänkte jag och ...

Av Emelie - 3 april 2016 11:05


Bernern är en fantastisk ras. Men när rasklubben tydligt går ut med att och varför SH pre-testet från Antagene är det viktigaste avelsverktyget för sund avel av berner sennen, men det bara visar sig vara ord utan innehåll så blir jag minst sagt trött...

Av Emelie - 21 mars 2016 09:50

Så är det med livet. Men jag är ändå tacksam så länge vi och våra berner får vara friska. Vi vet alla att det viktigaste är hälsan. Men visst får man vara lite besviken när man planerar och så går det inte riktigt som man hade hoppats...    Emma ...

Av Emelie - 10 januari 2016 12:17

Jag skriver mer och mer sällan här i bloggen. Anledningarna till det är flera. En anledning är att jag har så mycket funderingar kring allt med berner och mina berner så det stockar sig, det är svårt att skriva ner allt här utan att verka mer än lovl...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards