Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 12 mars 2008

Av Emelie - 12 mars 2008 11:59

Idag den 12:e mars fyller E-kullen 9 månader. Tiden går fort !


Min lilla Tyra är sååååå lik sin mor Fjollan i ALLT! Man skulle kunna tro att jag har klonat Tyra, men så är inte fallet. E-kullen är ju Fjollans sista kull så jag blev lite nostalgisk, det slutade ju med att jag har behållt avelsmöjligheten på tre av tikarna!


Bimbo som också är dotter till Fjollan fast ur hennes första kull är så olik Fjollan i mycket. Bimbo var en lugn och behaglig valp liksom Bimbos dotter Doris. Fjollans mamma Rossina och Fjollan var SJÖVILDA. Jag ville liksom inte förlora den där galna bernern.... Dessutom har Fjollan en snygg kropp som jag också vill bevara....


Så nu har jag TYRA!!! En helgalen tjej med snygg kropp!!!! Jag tog kort på Tyra idag på 9-månaders dagen. Regnigt väder och en tråkig kamera men här står hon!!




Jag fotade även Doris på hennes 9-månaders dag! Hon var "något" hög i bak...

Så olika dessa två är i mycket!!

Det enda dom haft gemensamt är att båda hade överbett i början. Doris överbett var helt borta på den här bilden. Tyra har en liiiiten bit kvar men jag tvivlar inte på att det blir korrekt snart.


Doris har ett jätte fint huvud. Jag avslutar dagens blogg med en närbild på Doris tagen en solig dag för en månad sen!


Ha det gott! Vilken dag som helst uppdateras min hemsida, så håll utkik!//Emelie




Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards