Livet på Fina Rossinas kennel

Direktlänk till inlägg 29 mars 2008

Snö, bernerns rätta element!

Av Emelie - 29 mars 2008 13:01

Ja, det har ju helt oplanerat blivit ett tema här i bloggen i några inlägg. Och detta för att snön ÄÄÄÄNTLIGEN har kommit!! Alla bernerägare noterar samma sak; deras hundar ÄÄÄÄLSKAR snön och blir toklyckliga! Alla bernerägare reagerar på samma vis, precis som föräldrar gör, dom plockar fram kameran och förevigar sina älsklingar där dom njuter i snön. Alla ägare noterar nog också att det inte alltid är så lätt att fånga sina älsklingar på bild, då dom älskade små snömonstren just är så toklyckliga.


Men jag har fått flera bildbevis på att snön är bernerns rätta element. I dagens blogg ska två berner-vänner presenteras!! Alltså, detta är inga hundar som tillhör klanen Fina Rossinas, men dom är nog så fina och goa ändå!!


Mikael har tagit kort på sin älskade Zoe som är från Ekoxens kennel. Mikael hade Fina Rossinas Marcellina "Zintra" som nästan 7 år gammal gick bort i akut livmoderinflammation i somras. Men nu har alltså Zoe flyttat hem till Mikael! Hon är nu 6 månader...tror jag?? En kraftig dam, hon ser såååå fin ut! Ellerhur!?


Och Zoe vet som alla berner hur man njuter i snön...


Min mammas förra grannar har också skickat en hälsning! Deras Harley firade påsk i ett snöigt Roslagen! På påskdan firade Harley även födelsedag, han blev då 4 år. Detta firades med korvtårta! Mmmmm sa Harley! Harley, mätt och belåten.


Harley blev inte mättare än att det smakar med ett smaskigt märgben. Speciellt när man får ligga ute i snön och smaska! Härligt, sa Harley!


Imorgon ska Doris, Tyra och jag på utflykt! Vi ska åka på sennenträff i Hallsta grustag!! Där kommer vi träffa tre Fina Rossinas hundar till!! Och flera andra härliga berner med mattar och hussar! Och så ska vi grilla korv och så är det vackert väder för det har Åsa visst beställt!! Vi får se...!!!???


Så snart har vi mer att berätta här i bloggen!! Vi ses!//Emelie


 
 
Sanna Westman

Sanna Westman

29 mars 2008 13:42

Vad då snö?! Här blåser dammet omkring på gatorna och tulpanerna spirar i rabatten. Det är vår!
Ses i morgon! Kram.

http://www.bernerbloggen.blogspot.com

 
Ingen bild

Zero

29 mars 2008 16:36

Hej! Snö eller ej - JAG längtar som bara den till släktträffen hos Emelie och det gör min matte o husse oxå. Dessutom har min "lill-husse" Philip sagt att han ska följa med. Vi ses då, Emelie och alla mina släktingar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 1 augusti 2016 11:25

I fredags följde jag med min vän Christian för att hämta hans bernervalp Bernerbandens Emerson hos uppfödaren Birgitte.   Christian har jag lärt känna genom att han mailade mig för länge sedan när han skulle flytta hit till trakterna och ville få...

Av Emelie - 31 maj 2016 21:18


Nu när jag har fått veta diagnosen så är jag lättad.   Det har varit några dagar med oro här hemma. Det började i söndags. Hulda la sig på promenaden och ville inte gå vidare. Först när jag vände hemåt igen så knatade hon på. Hmmm tänkte jag och ...

Av Emelie - 3 april 2016 11:05


Bernern är en fantastisk ras. Men när rasklubben tydligt går ut med att och varför SH pre-testet från Antagene är det viktigaste avelsverktyget för sund avel av berner sennen, men det bara visar sig vara ord utan innehåll så blir jag minst sagt trött...

Av Emelie - 21 mars 2016 09:50

Så är det med livet. Men jag är ändå tacksam så länge vi och våra berner får vara friska. Vi vet alla att det viktigaste är hälsan. Men visst får man vara lite besviken när man planerar och så går det inte riktigt som man hade hoppats...    Emma ...

Av Emelie - 10 januari 2016 12:17

Jag skriver mer och mer sällan här i bloggen. Anledningarna till det är flera. En anledning är att jag har så mycket funderingar kring allt med berner och mina berner så det stockar sig, det är svårt att skriva ner allt här utan att verka mer än lovl...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards