Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 31 mars 2008

Av Emelie - 31 mars 2008 15:58

Igår söndag begav Tyra, Doris och jag mig iväg i arla morgontimman! Vi bilade de ca 20 milen till Hallsta grustag för att vara med på SENNENTRÄFF!!  Uppslutningen var stor, någon hade visst räknat till 29 hundar med tillhörande mattar och hussar!! Åsa Thorsén som är aktivitetsombud i region väst har rejäl tumme med vädergudarna, solen strålade från klarblå himmel och stämningen var på topp!


Inte minst bland hundarna. När vi kom fram och Tyra såg alla hundar och människor så ville hon UT UR BILEN FORT!!! Herregud, vilket företag att prångla på den hunden ett koppel när hon var i det där super, super galna tillståndet som bara Tyra kan vara i... Jag undrar vad de andras första intryck av Tyra var...jag vill nog inte veta. Jag lyckades faktiskt få på Tyra kopplet och hålla kvar henne i kopplet, ja min normala hund Doris fick också på sig kopplet och vi gick för att hälsa.


Tyra hälsade först på kullsyrran Edetrea "Rea". Jag har nämnt det förr, men Tyra är verkligen en kloning av mamma Fjollan, på alla vis. Vilket innebär att hon hälsar på sina kullsyskon på ett väldigt stöddigt och kaxigt sätt, man skulle kunna tro att hon är aggressiv, men så är det inte, Tyra är sån...puh... Ja hon förbättrade alltså inte det intryck som de andra eventuellt redan fått av henne. Kan berätta att den där kaxigheten växer bort.

Kullsyrran Rea, nybadad och utan päls. Sanna har tagit bilden.


Vi började promenaden. Alla 29 berner, ja det var några enstaka hundar av annan ras också, sprang lösa och var LYCKLIGA!! Åååååh vad det är härligt på sennenträff! Fina Rossinas var väl representerade på träffen. Förutom Rea så hade matte Sanna och husse Mattias med sig halvsyrran Currietta "Etta". Hon har desto mer päls, även hon nybadad och fotograferad av matte Sanna.


Sen var Fina Fatima "Lava" där också med hennes trevliga husse och matte Thomas och Therese. Åsa Thorsén fotograferade på träffen. Dessa tre härliga bilder är på Lava.

Åsa lyckades även med det omöjliga!! Hon fångade även Tyra på bild!! Det ska till en mästerfotograf till det! Fin bild blev det!


 Åsa tog många fina bilder på Doris. Här spanar Doris.

Efter en lyckad träff med korvgrillning och trevligt umgänge så åkte Tyra, Doris och jag med Sanna och Mattias hem. Dom bjöd på god middag och det blev ännu mer trevligt prat om det käraste vi har, våra hundar!


Tusen tack allihop! Det blir fler gånger!//Emelie


Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards