Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 17 april 2008

Av Emelie - 17 april 2008 19:39

Som sagt, släktträffen närmar sig. Jag har knåpat ihop en tips-promenad på 10 frågor.


Vi har lite diskussioner här hemma angående hinderbanan. Tydligen ligger den precis i vildsvinens högkvarter. Ja, vi har fått vildsvin på våra jaktmarker, jag gillar det inte men jägarna gillar det. Dom har iallafall inte lyckats skjuta nåt än. Tydligen är vår släktträff förlagd precis när alla djur är lovliga så jägarna vill inte att vi ska skrämma bort svinen och vi vill nog inte att våra hundar ska äta svinskit så vi får ha lite diskussioner härhemma om var vi ska göra vad.


Släktträff blir det iallafall, skog finns så allt löser sig. Tyvärr får inte mina hundar vara med. Bimbo har fått hosta, jag har kollat henne hos veterinär och han konstaterade att hon är lite röd i halsen. Hjärta och lungor lät bra. Hon har ingen feber, äter och härjar som vanligt. Det enda är att när hon härjar så får hon hosta. Ingen annan hostar och Bimbo har inte träffat nån annan hund så jag blev lite orolig när hon började hosta och ingen annan. Hon fick hosta när jag ställde henne på "Lilla Stockholm" för 1½ år sen men då förstod jag att det var kennelhosta och Doris fick en liten släng också. Men den här gången misstänker jag att det är den ihållande ögoninfektionen som gått runt bland alla mina hundar (utom Fjoll) i vinter. Bimbo har haft mest och kanske har infektionen nu satt sig i halsen???? Veterinären trodde det skulle läka ut av sig själv. Så nu låter jag mina hundar vara för sig själva pga smittorisk, för säkerhets skull. Tråkigt är det.


Tur att dom har varann! Tyra är så rolig att titta på när hon gör sina rundor i 140 för att få igång dom andra. Och det får hon!!! Dom springer så blåbärsris och grankvistar yr, speciellt Fritz och Tyra har kul. Tyra retar igång Bimbo så att Bimbo flyger efter Tyra som fort som sjutton gömmer sig under en gran och där blir anfallen av Bimbo. Ja, det går vilt till vill jag lova. Man håller andan att ingen ska komma ut från snåren med en gren i ögat eller nåt.


Det blir två pappor på träffen! Pappa till D-kullen Door Keepers Patchie Rose kommer också!! Han vann hinderbanan förra året minsann, här in action med husse Jerker!

Förra året var träffen i maj! Så det var lite grönare då än det är nu men i år är vi lovade PANG-VÄDER!!


Jag har även fått hälsning och bilder från Alfonso!! Alfons är ju från första kullen, alltså Rossinas kull. Och det högg till i hjärtat när jag öppnade bilden på Alfons. Sååååå lik Rossina. Rossina är den vackraste Berner jag någonsin sett och Alfons är lika vacker.


Rossina en av hennes sista dagar i livet...

En regnig januaridag 2007. Världens vackraste hund!


Alfons utmärkte sig bland dom 13. Han var LUGN!! Jag bad veterinären kolla honom lite extra, men det var inget fel på Alfons. Alfons har alltid varit lugn och grannbarnens favorithund att gå ut med.


Tyvärr kan aldrig Alfons vara med på våra träffar. Husse och matte tillbringar mycket tid i fjällvärlden, och då menar jag fjällvärlden dit man bara kommer med helikopter och inte kan kommunicera med omvärlden med annat än specialutrustning. Men Alfons lider nog inte av att vara där. Lemmelår är extra goda tycker Alfons! Här spanar han ut över fjällvidderna.


Husse och Alfons vilar en stund.


Lev väl!//Emelie


Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards