Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 21 april 2008

Av Emelie - 21 april 2008 13:49

I lördags gick alltså Fina Rossinas kennels årliga vårliga släkt träff av stapeln. Den blev som rubriken antyder, HEL LYCKAD!! Det utlovade pang vädret uteblev dock men för hundarna var det nog bara tacksamt. Vi hade iallafall uppehåll.


15 stycken hundar kom! Mina 5 fick inte vara med för eventuell smittrisk. Kan iallafall meddela att Bimbos hosta avtagit och ingen annan har börjat.


Jag skulle önska att jag hade bilder på alla 15 som kom men med flit så tog jag inga bilder, eller rättare sagt jag tog 3 bilder. För det första så vill jag hinna umgås så mycket jag kan med hundar och hussar/mattar, för det andra så blir bilderna iallafall inge bra, hundarna rör sig, vädret var grått och kameran är TRÅKIG. Alla ni som tog bilder, maila mig dom som blev bra!!!


Jag tänker dock presentera alla som kom med ord! Vi börjar med dom yngsta, F-kullen!


Fina Fia "Ida" åkte ända från Skåne med husse och matte för att vara med! TACK! Ida gillade sjön. Hon gör som Bimbo går ner så långt hon bottnar och där står hon och filosoferar. Matte anförtrodde mig att Ida lever ett oförskämt gott liv med nypensionerade husse. Hela dagen anpassas efter Idas ät-, sov- och promenad-tider. Musik för en uppfödares öron!


Fine Fabian åkte från Kungsängen. Fabian är Paddvalp nr 1 och äter fortfarande lite kortison. Han mår bra och hade på vägen till släktträffen ätit upp halva sin sele i finaste skinn. Bara det bästa är gott nog åt Fabian, den mjuka fina skinnselen var dock inte ämnad till förtäring... Sånt händer. Det märktes tydligt att Fabian började upptäcka tiklukter... Han var liiiite jobbig tyckte nog några tikar på träffen! Husse har även märkt att Fabian inte är lika hungrig, något som antagligen beror på dessa vårkänslor! Men i hinderbanan var Fabian och husse ett duktigt och snabbt ekipage!! Fint jobbat!


Kullbrorsan Fine Faust "Zero" har också blivit vuxen! Han lyfter på benet så att han nästan ramlar omkull!!! Och halvsyrran Disney luktade såååå gott, tyckte Zero. Även Zero var en hejare i hinderbanan, fort gick det!! Zero är Paddvalp nr 4 och slutade sin kortisonkur för en vecka sen.


Paddvalp nr 3 Fine Filip "Roffe" var inte med på träffen. Pratade nyss med Roffes matte. Roffe trappade ner sin kortison-kur snabbast av de fyra drabbade. Han fick ett återfall av SRMA, alltså hjärnhinneinflammationen ca 3½ vecka efter avslutad kur. Troligtvis just pga att kortisonet trappades ner för fort. Matte hade ju medicin hemma så han fick snabbt en hög dos. Han kommer nu att göra en långsammare nedtrappning. Det är en svår balansgång.


Fine Fritz bor ju här hemma nu och gör en längre nedtrappning som ska sluta 8:e maj. Han fick ju inte vara med pga att Bimbo har hosta. Fritz mår dock bra.


E-kullens alla fyra flickor var här! Dock fick ju min Edetyra "Tyra" sitta i karantän med mina övriga.


Edetrea "Rea" kom. Hon lever livets glada dagar i Torshälla i vanliga fall. En galen tjej utan hämningar. Ibland kan det vara sunt med vissa hämningar, men det har INTE Rea förstått. Hon far fram så att matte och husse håller andan i rena förskräckelsen ibland. Än så länge har hon bara skadat en klo, och vi hoppas att det stannar vid det.


Edetoyota "Malva" var med! Hon bor här i närheten. Jag ser tydliga drag både från mamma Fjollan, Malva hoppar HÖGT och även Rossina. Ett stort problem med Malva är att hon är omöjlig att få tag på om hon inte vill. Man kan locka med grisöron och läckraste leverpastej men vill inte Malva komma så vill hon inte. Detta gör att matte inte kan släppa ut Malva lös på tomten eller lös på promenaden om hon har en tid att passa. Jag känner såååååå väääl till dilemmat! Rossina var exakt likadan. Som jag kämpade med detta! Trösten är, det blir bättre...men det tar några år.


Edetina "Barilla" kom från Västerås! det var första gången jag träffade henne sen leverans! Även denna dam helgalen! E-kullen flickorna är så härligt helgalna alla fyra! Hon gillar att bada! Det märktes tydligt! Dypöl som sjö, det spelar ingen roll...för Barilla iallafall. Barilla var näst snabbast i hinderbanan också! Tjusigt!


Pappa till E-kullen, Edets Clapton "Bigge" kom! En hane med stark personlighet och charm. Snygg e han me, förstås. Han gillar också att bada...i vanliga fall, men på släktträffen luktade tjejerna för gott så han blev som killar brukar bli, blockerad. Lite fick han iallafall jobba. Här bär han Lilians väska.


Ur D-kullen kom Disney af Smejlycka. Disney hör till den fartiga kategorin. Så var hon snabbast i hinderbanan också! Grattis! Pappa Patchie fick stå tillbaka för dottern i år!


Kullbrorsan Dogge af Smejlycka hör däremot till den lugna kategorin! Väldigt synd att jag inte har någon bild på honom då han hade krallat på sig rejält! En riktig snygging!


Dacke af Smejlycka "Maddox" åkte även han ända från skåne! Han är lite fartigare än brorsan. Det märktes tydligt att Maddox och matte tränar även om ni inte var snabbast i hinderbanan. Vi håller tummarna för er i framtida tävlingar! Tror att det kommer att gå jätte bra!


Pappa Door Keepers Patchie Rose kom även i år. En härlig, grov och lugn hane. Han blev "bara" trea i hinderbanan...


C-kullen var bara representerad av Currietta "Etta". Även hon visade framtassarna i hinderbanan! Hon brukar vara ett plåster på husse och matte men till deras förvåning så var hon ovanligt självständig och upptäckte skogen på egen hand.


B-kullen var representerad av Bull. Mmmmm sån snygging! Han var också blockerad av alla tiklukter. Två kort försökte jag ta på Bull. Först tittar han åt ena hållet...

Å sen åt andra hållet...

Å sen var minneskortet fullt...


Från första kullen kom allas vår Guglielmo "Berra"!! Han hör definitivt till den livliga typen sina 7½ år till trots! Berra och Elly gjorde också en riktigt snygg hinderbana!! Men man kan ju inte vinna pris varje gång!


Micke hade Marcellina "Zintra" från första kullen. I somras fick Zintra akut livmoderinflammation och dog. Nu bor en Ekoxen-flicka hemma hos Micke i Tranås, Zoe heter hon. Jätte kul att ni kom också!!


Ja, det var alla 15! Ni som tog bilder på träffen får gärna maila mig bilder!


Än en gång TUSEN TACK ALLIHOP FÖR EN UNDERBAR DAG!! Älskar er alla (framförallt era hundar;-))!!//Emelie




Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards