Livet på Fina Rossinas kennel

Direktlänk till inlägg 27 april 2008

Massor med bilder från släktträffen!

Av Emelie - 27 april 2008 19:15

Tack Lilian och Sandra som skickat många roliga och fina bilder från släktträffen. Jag kan tack vare er presentera en hel del av vår lyckade släktträff i bilder här i bloggen. Det var dock bara några hundar som lyckats fastna på bild, och vissa flera gånger...men håll till godo!


Först den obligatoriska grillningen! Märkligt att inga stölder begicks! Hade Rossina varit med så hade inte ryggsäckarna kunnat stå så blottande öppna och korvarna ligga så obevakade på grillgallret, Bossa var ju inte heller med den här gången...


Bada var populärt som brukligt är på släktträffarna!


Henrik trivdes också vid strandkanten men han höll sig på land till mammas lättnad. Här med Fine Faust "Zero" i bakgrunden.


Edetina "Barilla" hörde till dom värsta badnymferna! Lilian fotade E-flickorna. Här står Barilla urfälld, genomblöt och bakom några busk-kvistar men tjusig är hon!


Sandra inspirerades också av buskarna! Här kikar Dacke af Smejlycka "Maddox" fram!


Även Edetoyota har härjat i vattnet, det syns tydligt!

Lite trött blir man allt när man härjar! Malva igen.


Allvarligt snack hussar emellan. Här pratar Stefan med Bulls husse Tomas.


 En annan husse. Jerker med D-kullens pappa Door Keepers Patchie Rose.


En glad matte! Sandra med Dacke af Smejlycka "Maddox".


Far och son. Patchie och Maddox.


Ännu en matte...jag smaskar kakor...hmmmm, man blir lite extra hungrig och sugen när man väntar smått. Ännu en anledning att inte para Doris när hon löper nu i maj-juni. Henrik ska få ett litet syskon i slutet av oktober.


Så var det dags för hinderbanan! En av dom snabbaste var Edetina "Barilla"! Full fart!


Syrran Edetoyota "Malva" var också skicklig i banan!


Däremot gick det inte fullt så bra för syrran Edetrea "Rea"...


Brås hon på pappa Edets Clapton "Bigge" tro...???

Med lite hjälp så kom iallafall Bigge upp.

Den där balans-stocken var hal, men här fanns visst lite bark att fästa tassarna på...

Bigge förstod inte det där med att banan skulle göras snabbt, han tog det lugnt.

Han förstod inte heller riktigt vitsen med alla moment...


Men det var han inte ensam om. Dogge af Smejlycka tyckte gott att det räckte med att matte hoppade över hindret!


Och av någon märklig anledning så tog Sandra väldigt många kort på mig och Bull i banan...??? Här den osencurerade bildserien...


Bull hoppade sicksack över balansstocken och så luktade det helt plötsligt intressant.

Här har vi lite samarbete, valde den här bilden till hemsidan som uppdateras snart...

Men samarbetet varade inte så länge...

Det blev inget hopp över hindret, han hoppade ju över balans-stocken så han tyckte väl det räckte?? Nej, nu visar jag Bull hur man kryper genom tunneln. Se så bra det går! Två rumpor!

Nehej, det kom en annan rumpa förbi som luktade gott tyckte Bull!

Men skam den som ger sig! Jag knuffade Bull sista biten ut genom tunneln då där låg någon kvarglömd godis i tunneln som Bull tuggade på noga och väl, vi kämpade in i det sista!!

Men det blev ingen topp-placering...


Nej, det var allt för idag! Ha det gott!!//Emelie








 
 
Ingen bild

Lena Heimark

27 april 2008 21:41

Så roligt ni hade på släktträffen !!!
Malva är fortfarande favoriten. Hon är så fin och jag låtsas att hon är min,du vet att jag hade valt henne.
Henrik är också en goding kan jag lova,så söt han är.
Hoppas att du och lilla bebisen mår bra. Vi kanske kan ut och köra vagn tillsammans hihihi,fundera på den du !!!

Kram Lena

 
Stina

Stina

27 april 2008 22:26

Oooo...se där. Storken ska landa i höst. Va spännande!! En tjej beställd den här gången kanske?? Själv har jag lagt ner sånna beställningar...;)...det blev ju lika två gånger om liksom.
Härliga bilder på ett glatt gäng. Kan tro ni hade det skoj!
kram

http://www.lundbackensdiamanter.se

 
Sandra

Sandra

28 april 2008 15:00

Hejsan hej! Alltid lika kul att titta på bilderna i bloggen, det gör liksom bloggen det där extra :).. Själv tycker jag bildserien på dig och Bull är bäst, först följer han med i tunneln sedan sticker han till Disney och till sist inföst genom tunneln :).. Hunden bakom alla buskar som du trodde var Ida är Maddox det oxå om jag inte missminner mig, Ida stod nog i vattnet och njöt :), hon verkade tycka det var helt underbart att bara stå där och njuta..
Lycka till än en gång med bebben i magen, vi hörs snart igen!

Ha det så bra!

Kramar

http://molick-maddox.zoomin.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 1 augusti 2016 11:25

I fredags följde jag med min vän Christian för att hämta hans bernervalp Bernerbandens Emerson hos uppfödaren Birgitte.   Christian har jag lärt känna genom att han mailade mig för länge sedan när han skulle flytta hit till trakterna och ville få...

Av Emelie - 31 maj 2016 21:18


Nu när jag har fått veta diagnosen så är jag lättad.   Det har varit några dagar med oro här hemma. Det började i söndags. Hulda la sig på promenaden och ville inte gå vidare. Först när jag vände hemåt igen så knatade hon på. Hmmm tänkte jag och ...

Av Emelie - 3 april 2016 11:05


Bernern är en fantastisk ras. Men när rasklubben tydligt går ut med att och varför SH pre-testet från Antagene är det viktigaste avelsverktyget för sund avel av berner sennen, men det bara visar sig vara ord utan innehåll så blir jag minst sagt trött...

Av Emelie - 21 mars 2016 09:50

Så är det med livet. Men jag är ändå tacksam så länge vi och våra berner får vara friska. Vi vet alla att det viktigaste är hälsan. Men visst får man vara lite besviken när man planerar och så går det inte riktigt som man hade hoppats...    Emma ...

Av Emelie - 10 januari 2016 12:17

Jag skriver mer och mer sällan här i bloggen. Anledningarna till det är flera. En anledning är att jag har så mycket funderingar kring allt med berner och mina berner så det stockar sig, det är svårt att skriva ner allt här utan att verka mer än lovl...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards