Livet på Fina Rossinas kennel

Direktlänk till inlägg 11 maj 2008

Lugnt och skönt!

Av Emelie - 11 maj 2008 18:53

I fredags åkte jag och Fritz och hälsade på hos den kastrerade blandrashanen Zicko med familj. Vi skulle kolla att det funkade mellan grabbarna. Det var inga som helst problem, så lördag kväll skjutsade jag dit Fritz igen för att han ska få bo där i veckan som kommer.


Det märktes att Fritz började bli lite rastlös här hemma. Han har varit separerad från löp-gänget sen i torsdags. Han har haft lite svårt att komma till ro på nätterna och har vaknat tidigt. Aptiten har däremot varit opåverkad.


Pratade nyss med Zickos matte Carina som meddelade att det går jätte bra med Fritz! Han hade sovit lugnt hela natten och gick upp först när familjen gick upp. Han har ätit ordentligt och när jag ringde var småmattarna på en kort promenad med hundarna! Verkar som om Fritz har det bättre där nu när det är löp här! Och jag sov också gott inatt, inget pipande! Lugnt och skönt för alla parter alltså!


Tog en bild på Fritz med mobilen innan vi åkte.

Goskillen nybadad och ren...så länge det nu varar...???


Kullbrorsan Fine Faust "Zero" har skickat en hälsning hemifrån sig! Flera bilder följde med! Här en bild på Zero när han vaktar trädgårdsslangen!

Zero myser.


Zero var en fena i hinderbanan på släktträffen! Här ett bildbevis!


Avslutningsvis en bild på min lille dagiskille Henrik när han smaskar på glass efter en varm dag på dagis!


Ha det gott! Ät glass!//Emelie



 
 
Ingen bild

Marie Carlsvärd

12 maj 2008 07:50

Låter ju som en bra lösning för Er.
I Ledberg har Zero det lite jobbigt. Lagom som Wilma (grann-hund några meter bort) har slutat löpa så börjar Nova (en Wachtel som bor några hus från oss)..... pip o gny o gnäll. Det är såååå jobbigt att gå förbi huset. Det är väl som så att för Zero så doftar hela Ledberg "mus" (ursäkta uttrycket).
Phhhhuuu. Men peppar peppar, än så länge följer han med oss (motvilligt dock) och har inte smitit iväg för att "leta mus" :-))
Ha´re gott Emeli, vi ses snart!!

 
Sandra

Sandra

12 maj 2008 17:42

Kan tänka mig att det är lika skönt för Fritz att komma iväg, brukar bli en jobbig tid för dessa grabbar. Men som du även skrev så blir det lika jobbigt för de som bor tillsammans med då det spritter i hela kroppen, nos mun you name it :), alldels extra under den perioden.. Så söt han är lilla Henrik, hoppas att allt går bra på dagis! Ha det så bra!! Kramar

http://molick-maddox.zoomin.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 1 augusti 2016 11:25

I fredags följde jag med min vän Christian för att hämta hans bernervalp Bernerbandens Emerson hos uppfödaren Birgitte.   Christian har jag lärt känna genom att han mailade mig för länge sedan när han skulle flytta hit till trakterna och ville få...

Av Emelie - 31 maj 2016 21:18


Nu när jag har fått veta diagnosen så är jag lättad.   Det har varit några dagar med oro här hemma. Det började i söndags. Hulda la sig på promenaden och ville inte gå vidare. Först när jag vände hemåt igen så knatade hon på. Hmmm tänkte jag och ...

Av Emelie - 3 april 2016 11:05


Bernern är en fantastisk ras. Men när rasklubben tydligt går ut med att och varför SH pre-testet från Antagene är det viktigaste avelsverktyget för sund avel av berner sennen, men det bara visar sig vara ord utan innehåll så blir jag minst sagt trött...

Av Emelie - 21 mars 2016 09:50

Så är det med livet. Men jag är ändå tacksam så länge vi och våra berner får vara friska. Vi vet alla att det viktigaste är hälsan. Men visst får man vara lite besviken när man planerar och så går det inte riktigt som man hade hoppats...    Emma ...

Av Emelie - 10 januari 2016 12:17

Jag skriver mer och mer sällan här i bloggen. Anledningarna till det är flera. En anledning är att jag har så mycket funderingar kring allt med berner och mina berner så det stockar sig, det är svårt att skriva ner allt här utan att verka mer än lovl...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards