Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 15 maj 2008

Av Emelie - 15 maj 2008 16:39

Livet löper på på Fina Rossinas kennel. Flickorna ser ut som dammråttor som dom brukar när dom är som mest urfällda. Dom är lugna vilket antagligen beror på löp och varmare väder. Tanken har allt slagit mig om framförallt Tyra är sjuk, hon har varit lugn en gång förut i sitt liv och då hade hon 40,6 grader i feber. Men hon äter och saknar nog kompisen Fritz. Hon får ta sina tokrejs själv på promenaderna, mammorna har fullt upp med att nosa och äta skit av olika slag.


Jag har lite mer fokus på mitt yrke för stunden. När min kära webmaster fått ordning på sin dator så kommer lite uppdateringar på hemsidan. En ny knapp "Om oss" med lite korta presentationer av människofamiljen här på kenneln, och vad vi pysslar med.


Som jag nämnt tidigare så kan jag ju inte åka till rasspecialen i Karlskoga helgen 24-25 maj. Detta pga jobb. Jag ska spela konsert. Om den kan man också läsa på min hemsida när den blir uppdaterad, det kan bli idag...iallafall snart...tror jag... Håll utkik så märker ni!


Idag är jag lite extra glad för jag och en duktig organist i Vadstena har bestämt datum för en "drömkonsert"! Vi ska spela flöjtsonater av pappa Bach, alltså Johann Sebastian Bach i Vadstena klosterkyrka! Vårt projekt är att spela alla flöjtsonater, vilket är 7 stycken MEN vi spelar bara 2 på denna första konsert och så blir det några andra stycken av pappa Bach.


Jag hoppas inte folk blir avskräckta för jag tror inte det blir en tråkig konsert trots att musikvalet kan tyckas lite enformigt. Pappa Bach var ju ett geni av stora mått och det är onekligen något helt fantastiskt speciellt med hans musik. Platsen för konserten är ju också speciell, Klosterkyrkan i Vadstena med en efterklang på flera minuter men ändå så bra akustik! Tiden är också speciell, sista augusti kl.21.00 Tänk en varm sensommarkväll...det kan bli magiskt!


Men först ska vi ha sommar! Och det är spännande saker på gång nästa vecka som handlar om hundarna! Närmare bestämt "paddvalparna"! Vi får fint långväga besök! Lisbeth Plant från Canada som bla skrev en artikel om AM (den hjärnhinneinflammationen som de fyra "paddvalparna" i F-kullen drabbades av) i senaste sennenbladet kommer hit!! jag har haft mycket mailkontakt med Lisbeth och hon har ett brinnande intresse och mycket intressant kunskap och erfarenhet om AM och Bernern. Det ska bli så intressant att prata med henne. Detta besök kommer givetvis att dokumenteras här i bloggen! Hon besöker oss innan hon fortsätter till utställningen i Karlskoga!


Nej, nu kallar plikten!//Emelie



Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards