Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 20 maj 2008

Av Emelie - 20 maj 2008 22:57

Nu har jag varit lite duktig. Igår schamponerade jag Fjollan och idag resten av flickorna. Fritz tvagades ju i förra veckan eftersom han skulle bo borta i två veckor medans flickorna höglöper här hemma.


Fjollan simmade idag efter några veckors uppehåll pga löp. Hon rör sig så fint nu. Jag har faktiskt börjat ha henne lös på promenaderna och hon travar så fint, inte tillstymmelse till hälta. Det var verkligen en jätte bra operation veterinär Peder gjorde på Strömsholm! Är så tacksam! Tack Peder!


Dom är också bra på en annan sak på Strömsholm...RAKNING!!! Skulle kanske beställa en hårbortagningskur av generande hårväxt så här inför bikinisäsongen på Strömsholms djursjukhus!


Fjollan har fortfarande en KAL(!!!) fläck precis ovanför svansen på ryggen. Där sattes nämligen ryggmärgsbedövning och smärtstillande plåster när hon var på Strömsholm för sin korsbandsoperation och det var snart 5 månader sen! Lite stubb har hon börjat få men man börjar nästan bli orolig för att hårsäckarna tagit skada...men hoppet ligger nu i att päls ska växa ut i samband med Fjollans påpälsning efter urfällningen som är på sluttampen! Har hört rykten så här i efterhand att Strömsholm är kända för sin effektiva rakning och att det kan leda till hårsäcksskador...hmmm... Fjollan är ju inget championämne men fortsätter hon att vara så här pigg och röra sig så fint så kan det ju vara kul att ställa henne i veteranklass nån gång...men, men huvudsaken hon är pigg och kry!


Och Fritz trivs! Förra veckan bodde han med blandrashanen Zicko med familj! Fritz och Zicko fann varandra och busade järnet! Fritz åt och sov gott på nätterna. Och hittade bara på lite bus...men för det mesta var han lugn och lätt att ha att göra med enligt familjen!


I lördags flyttade Fritz till ett nytt hem! Jag tog med honom till Odensberg, Medevi och min familj som var där. Det är nämligen vårt sommarhus där jag tillbringat mitt livs alla somrar och min mamma och två bröder med familjer var där för lite vårstädning på helgen. Sen har min mamma stannat för resten av veckan och har då Fritz boende hos sig.


Även mamma förundras över hur lugn, lättsam och anpassningsbar Fritz är. Men i skogen är det full fart, men han håller sig i närheten och går gärna i ens fotspår, ibland har man hunnit kliva ur dom.


Det var även fest för Henriks jämnåriga kusiner att ha Fritz boende på Odensberg. Han är verkligen lugn och fin med barn. Idag var Henrik och jag och hälsade på mamma och Fritz. Jag tog en sån härlig bild på Fritz och Henrik men tekniken är emot mig idag så jag får inte in den bilden i datorn. Kanske imorgon...???

Imorgon funkade det! Här en bild på Henrik och Fritz tagen med mobil.


Ja imorgon ja, då kommer Lisbeth som jag berättat om här i bloggen, så kul ska det bli! Därför denna tvagning av hundar och imorgon ska jag väl röja bort det värsta här hemma är det tänkt. Bra med gäster ibland så att man rycker upp sig...lite iallafall!


Gonatt och sov gott!//Emelie

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards