Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 22 maj 2008

Av Emelie - 22 maj 2008 15:28

Nu har Lisbeth begett sig av mot Karlskoga för att avnjuta sennenspecialen med 40-års firande av Sennenhundklubben! Blir nog intressanta och roliga dagar med årsmöte, fest, utställning och lydnadstävling! Kanske någon mer aktivitet som jag glömt!? Är minst sagt avundsjuk på er som ska dit! Väderprognosen verkar lovande! Möjligen risk för att det blir för varmt för våra älskade fyrfotade vänner. Men jag spår en lyckad helg! Om den får jag och ni andra som inte kan vara med läsa i andra bloggar och på andra hemsidor!


Här på Fina Rossinas kennel har vi iallafall haft ett intressant och givande besök! Lisbeth Plant med son Mikael har besökt oss hitresta från Canada! Lisbeth och jag har pratat BERNER till långt inpå natten! Diagnosen HUNDUS IDIOTUS är långt framskriden på oss båda och vi njuter av det!


Vi pratade mycket om AM, Aseptisk Meningit, hjärnhinneinflammation. Det är ju den inledande anledningen att jag tog mailkontakt med Lisbeth. Lisbeth har ju en berner, Katie som varit väldigt sjuk men nu tillfrisknat från den sjukdomen. Detta gjorde att Lisbeth startade ett forum på internet för hussar och mattar till hundar drabbade av AM, AMBerner. Så fort jag läste om detta forum i sennenbladet så registrerade jag mig där pga mina fyra drabbade "paddvalpar" i F-kullen. Och Fritz är ju dessutom min hund nu.


Mina "paddisar" är ju ett intressant fall för forskning om AM och Lisbeth har fått veterinärer intresserade "over there". Idag har hon samlat in DNA från alla mina hundar, men de intressantaste är ju F-kullen med föräldrar (min Bimbo och Stensängens Nelson "Zorro"). Jag ska på sikt samla in DNA från resten av F-kullen.


Lisbeth med son anlände alltså igår och vi åt middag och pratade och pratade och... Idag begav vi oss till Medevi då Fritz bor där just nu med min mamma pga att girlsen löper här hemma. Till Medevi kom även "paddisen" Fine Faust "Zero" med matte Marie. Grabbarna bus tyckte minst sagt att det var roligt att träffas!

Om man ska se vad bilden förställer måste objekten vara stilla. Här står Zero och Fritz ligger, dom pustar ut i några sekunder innan leken är i full gång igen.

Vädret var underbart! Och Vättern är vacker!

Sandbus.

Badbus.

Gruppbild, Marie med Zero, jag med Fritz och Lisbeth.


Jag önskar er alla en lyckad Sennenspecial i Karlskoga! En extra lyckospark ger jag Fina Rossinas Edetrea "Rea" som ska debutera i juniorklassen! Hur det går för henne i utställningsringen kommer givetvis att rapporteras här i bloggen!


Avslutningsvis vill jag tacka Lisbeth för allt! Nu är snart alla Fina Rossinas hundar registrerade i Berner Garde, ett internationellt register där information om alla världens Berner samlas in! Väldigt intressant och bra med ett sådant register för aveln!

Jag vill även tacka Marie som tog ledigt från jobbet idag för att komma till Medevi med Zero och träffa Lisbeth, mig och Fritz!


Ha det gott allihop!//Emelie



Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards