Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 7 juni 2008

Av Emelie - 7 juni 2008 12:11

Sommar och sol! Det är annat än förra sommaren när jag hade E- och F-kullarna! Fy, vilket väder det var! Visserligen var vädret hyfsat tills nu förra året med. Jag hoppas att vi får en sommar i sommar!


Nu är det bara en vecka kvar tills E- och F-kullarna fyller 1 år! Det är onekligen lite skönt att inte ta valpar den här sommaren. Men jag hoppas det passar att para Doris hennes nästa löp som infaller någon gång mellan november-08 och januari-09, då kan det bli tidiga vårvalpar -09!? Vi ska ju hitta en riktigt bra pappa till valparna också...


Tittade på lite bilder från valptiden förra sommaren... Dom är allt bra goa! Här ser ni Fina Fia ca 4 veckor! Hon har lyckats klättra riktigt högt bland stenarna...


Så skulle den första omgången tas till veterinären för besiktning. Behöll ju de 5 ur F-kullen som förgiftades av en padda en extra vecka och så skulle ju min Tyra vara kvar också. Här ser ni Edetrea som var störst och Fina Fina som var minst! Kan tillägga att bilen har aldrig varit så skitig invändigt som när första gänget hade varit hos veterinären för besiktning, chipmärkning och vaccination. Det var en av alla de där blööööta dagarna som det var så gott om förra sommaren...


Tyra blev trött efter en dag på marknaden 10 veckor gammal...


 Lyckades fånga Tyra och Fritz ståendes bredvid varandra härom dan...men den bilden blir omslagsbild på hemsidan snart...


Här en nytagen bild på Fritz, tanken var att han skulle titta in i kameran men...


Och så avslutar jag dagens blogg med en bild tagen av mästerfotografen Åsa när Tyra, Doris och jag åkte på sennenträff i Väst i slutet av april! Slutar aldrig fascineras av Åsas otroliga foto-skicklighet! Hon kan verkligen fånga hundar med sin kamera! En fröjd att besöka hennes hemsida, alltid massor med fina bilder! Och nu har hon en kull valpar som börjar komma in i den där goa åldern då dom bara blir sötare å sötare å sötare å... Spana in Behrens kennels hemsida, länken finns från min hemsida! Men här den utlovade bilden på Tyra-Yra!


Nej, nu ska jag heja på de sista tjejerna som cyklar Tjej-Vättern! Tjej-Vättern går förbi vårt hus för sista gången i år! Heja alla tjejer!//Emelie




Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards