Livet på Fina Rossinas kennel

Direktlänk till inlägg 15 juli 2008

Med tungt hjärta...

Av Emelie - 15 juli 2008 10:23

...och med rinnande tårar uppdaterar jag dagens blogg.


Sanningen pockade på mer och mer. Söndag natt väckte Bimbo mig kl 4. Jag visste vad hon ville. Jag ringde Strömsholm och sa att jag inte ville vänta till tisdag. Vi var där kl 8.00 på måndag morgon 14:e juli, Stefans och min bröllopsdag.


Bimbo undersöktes med ultraljud. Veterinären såg direkt cellförändringar på alla inre organ. En annan veterinär kallades in för att bekräfta. Dom är verkligen skickliga på Strömsholm. Helt plötsligt var svaret tydligt och det gick snabbt att ta reda på. Veterinären i Valla såg ju ingenting på röntgenbilden i lördags????


Beskedet var väntat. På ett undermedvetet plan har jag vetat detta hela tiden. Jag var förberedd och beredd. Bimbo var också lugn hela tiden. Det är som om hon väntat ut mig, jag har inte klarat av att ta emot detta besked förräns nu, vi har haft tid att ta förväl, jag är så tacksam mot Bimbo för detta. Nu smärtar dåligt samvete, sorg och saknad mina tankar och mitt hjärta. Dåligt samvete för att jag lät det gå så långt, hon skulle ha fått somna tidigare. Men jag vet också att detta är en sorgeprocess som måste gås igenom, jag känner igen tankarna och känslorna från när jag tog bort Rossina. Jag vet också att tiden läker, hur osannolikt det än känns just nu.


Bimbo ska obduceras för att ta reda på vilken cancerform hon led av.


Nu är Bimbo hos sin mormor som hon från första stund haft en nära relation till. För hundarna är ju detta naturligt.


Dessa trogna varelser som lär oss villkorslös kärlek. Det gör så ont men det är också den största gåvan. Jag älskar dig Bimbo. Dom orden upprepade jag när du lämnade mig. Jag lät dig gå för jag vet att det är viktigt i sådana här stunder. Du gick så lugnt och fridfullt. Tack för allt fantastiskt du givit mig och många andra. Du var för ung men sånt är livet ibland. Du finns men inte i fysisk form längre. Jag älskar dig!




Farväl.//Din matte


 
 
Katrine

Katrine

15 juli 2008 11:42

Kram till er.
Katrine

http://www.alnoitens.se

 
Pernilla o Bonzo

Pernilla o Bonzo

15 juli 2008 12:27

Tårarna rinner när jag läser detta....

Ta hand om er, och era fina minnen med Bimbo!!

Kramar
Pernilla o Bonzo

http://bonzo.bloggagratis.se

 
Stina

Stina

15 juli 2008 12:54

Jag känner verkligen med er nu, Emelie! Tårarna bränner både för medlidnande...och för färska minnen...
Tänk inte på om det skulle varit då eller då. Det blev nu! Man är inte synsk har jag insett...fast man önskar!! Din Bimbo visste det hundar vet - du gjorde vad du trodde på och så fick det bli. Minns, sörj, det gör ont...men du ska se att du ler åt alla fina minnen snart.
Sköt om er - KRAM!

http://www.lundbackensdiamanter.se

 
Lena

Lena

15 juli 2008 13:12

Det gör så ont !!! Det finns inga ord, det är så mycket som kommer över mej med din sorg över lilla fina Bimbo!!!
Vi hörs, jag har så mycket inplanerat i dag och i morgon så jag ringer dej när det lugnat ner sej om ett par dagar. Känner att det blir för jobbigt att ringa dej!!! Men tänker på er !!!!!

Kram Lena

http://www.heimarkens.se

 
Lisbeth

Lisbeth

15 juli 2008 15:58

Kära Emele,
Bimbo var en härlig hund som vi hade glädjen att träffa bara en gång. Hon var så full av livsglädje och hon hade det bästa hundliv man kan tänka sej hos Dej och Din familj, Emelie.
Tack för att Du slåss tillbaks mot denna hemska sjukdom och obducerar Bimbo.

Kram från
Lisbeth och Mikael i Kanada
och Berner-Garde Stiftelsen

http://www.bernergarde.org/home/default.aspx

 
Sandra & Co

Sandra & Co

15 juli 2008 18:17

Tårarna faller ner för mina kinder, det är så fruktansvärt tragiskt att denna underbara hund och mor ska behöva förvinna alla redan... Tack vara henne så fick vi den mest sprudlande och härliga hund till vår familj.. I Maddox så kan vi se stora likheter till Bimbo vilket värmer!

Du gjorde det alla hundägare skulle ha gjort, just att försöka bota det som det möjligen kunde vara, träffa olika veterinärer för att få ett slut på eländet.. Du är en sådan underbar människa och hundägare på alla sätt och vis!

Vi tänker på er alla mer än någonsin!

Många stora kramar
Sandra med familj

Ps. Du får gärna ringa någon dag om du har tid och ork..Ds.

http://molick-maddox.zoomin.se

 
Ingen bild

Peter Damberg

15 juli 2008 19:04

Vi har pratats vid på telefonen och jag fick reda på detta tråkiga.

Först nu när jag läser om det så förstår jag vad som hänt.
Vi kommer inte att få träffa Bimbo fler gånger, det är så tråkigt.
Är man sjuk så finns det inget annat att göra och det är tur att du har fler vänner där hemma som kan trösta dig Emelie.
Sköt om er.

 
Lena

Lena

15 juli 2008 20:18

Nu är ett möte avklarat och jag kan släppa fram mina tårar över lilla Bimbo. Den är så otäck denna sjuka och jag hoppas att den kommer att försvinna från jordens yta för alltid !!!!
Vill bara skrika ut min sorg över alla dessa underbara Bernen som måste gå bort från oss alldeles förtidigt och undrar varför ? Vad är det för mening ???

Kram Lena

http://www.heimarkens.se

 
Cecilia

Cecilia

15 juli 2008 20:42

Många kramar till er från oss!!!
Hör av dig när du känner för det!

http://www.bernljungens.se

 
Sanna W &co

Sanna W &co

16 juli 2008 08:24

Tungt och sorgligt, men du skriver så vackert om din älskade Bimbo.
Stor kram från oss.

http://www.bernerbloggen.blogspot.com

 
Lotta

Lotta

16 juli 2008 10:54

Förstår hur jobbigt ni har det just nu, med saknaden efter Bimbo!
Tänker på er..
Kramar från oss

http://www.bernergossar.dinstudio.se

 
Adrienne

Adrienne

16 juli 2008 12:26

Jag tänker på Er och vet alltför väl hur hemskt det är. Det svåraste för mig har varit att inte säga till dig det jag redan visste om och har för mycket erfarenheter av själv. Allting har pekat åt ett håll. diagnoser som jag känner till alltför väl. Har hoppats in i det sista att du hade rätt och jag fel men så går jag in och läser i din blogg och blir tung i hjärtat. Jag tänker på Er.
Bamse kram Adrienne

http://www.lordchamp.se

 
Ingen bild

Annica

17 juli 2008 05:20

Ord känns otillräckliga. Jag säger bara hjälp, låt mig få slippa det du går igenom. Efter vårt samtal i vintras om alla krämpor och rädslan för att våra älskade hundar skulle drabbas av dem. Vilken sorg... Kommer att hålla om Prinsen länge när jag kommer hem, är tyvärr i sthlm nu.

Kramar från Annica & Prinsen med familj

 
Kicki & tjejorna

Kicki & tjejorna

17 juli 2008 08:24

Emelie....Emelie....
Det känns tungt att läsa denna blogg. Jag beklagar verkligen.... Dagen D, kommer förr eller senare.....och vi vill alla att det blir senare. Ibland blir det alldeles för tidigt att ta farväl.....det är så orättvist!! Pussa på dina andra vovvar och minns de härliga stunder ni haft!!! Önskar dig allt gott....och många ljusa stunder nu!
Kramar Kicki & tjejorna

http://www.rickebyhundhotell.se

 
Ingen bild

Catrin & Disney

17 juli 2008 14:09

Det är med tungt hjärta och tårvåta kinder jag läser din blogg. Alla hemska gamla minnen strömmar fram. Jag lider med dig men hur tungt det än känns så ljusnar det långt där framme, jag vet. Tillslut kan man le när man ser bilder på älsklingen.
Nä jag orkar inte skriva mer. Tänker på Er och hoppas att det lättar snart.
Vi kan höras av senare (jag har tappat bort min mobil).

Många kramar Catrin & Disney

 
Ingen bild

Eva, Ida och Henning

17 juli 2008 17:55

Emelie,

vi kom just hem från en tripp i Norge och läste den jättetråkiga nyheten på bloggen. Vi blev båda väldigt ledsna över att Bimbo hade gått bort. Vi förstår vilken sorg du måste känna. Våra hundar blir verkligen våra livskamrater och lämnar avgrundsdjupa tomrum efter sig när de försvinner. Vi känner oss lyckligt lottade som har fått världens finnaste hund av Bimbo

Många kramar från
Eva, Ida och Henning

 
Marianne

Marianne

20 juli 2008 23:26

Det finns inget att säga som tröstar. Jag vet hur jobbigt ni har det just och jag känner verkligen med er. Jag lämnar många varma tröstande kramar till er.
Kram
Marianne

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
Linda & Nova

Linda & Nova

5 augusti 2008 20:04

Hej...jag läste precis om Bimbo! tårarna rinner nu...jag beklagar,förstår att det måste kännas svårt. Samtidigt slipper hon lida längre. det är aldrig lätt när våra älsklingar lämnar oss. Stor kram till er!

http://runezzazanovaadelle.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 1 augusti 2016 11:25

I fredags följde jag med min vän Christian för att hämta hans bernervalp Bernerbandens Emerson hos uppfödaren Birgitte.   Christian har jag lärt känna genom att han mailade mig för länge sedan när han skulle flytta hit till trakterna och ville få...

Av Emelie - 31 maj 2016 21:18


Nu när jag har fått veta diagnosen så är jag lättad.   Det har varit några dagar med oro här hemma. Det började i söndags. Hulda la sig på promenaden och ville inte gå vidare. Först när jag vände hemåt igen så knatade hon på. Hmmm tänkte jag och ...

Av Emelie - 3 april 2016 11:05


Bernern är en fantastisk ras. Men när rasklubben tydligt går ut med att och varför SH pre-testet från Antagene är det viktigaste avelsverktyget för sund avel av berner sennen, men det bara visar sig vara ord utan innehåll så blir jag minst sagt trött...

Av Emelie - 21 mars 2016 09:50

Så är det med livet. Men jag är ändå tacksam så länge vi och våra berner får vara friska. Vi vet alla att det viktigaste är hälsan. Men visst får man vara lite besviken när man planerar och så går det inte riktigt som man hade hoppats...    Emma ...

Av Emelie - 10 januari 2016 12:17

Jag skriver mer och mer sällan här i bloggen. Anledningarna till det är flera. En anledning är att jag har så mycket funderingar kring allt med berner och mina berner så det stockar sig, det är svårt att skriva ner allt här utan att verka mer än lovl...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards