Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 4 augusti 2008

Av Emelie - 4 augusti 2008 22:40

Känns som om förra inläggets rubrik blir mer och mer inaktuell. Ute viner vinden och regnet öser ner. Den heta sommaren har bytts ut mot höst! Och idag har jag säkrat att sommaren inte kommer tillbaka. Förlåt...


Har varit och kollat min växande mage, eller rättare sagt det som växer i min mage. Denna krabat rör sig betydligt mer än Henrik gjorde. Jag hoppas och tror att denna bebis kommer att vända sig rätt, alltså med huvudet ner så att jag får föda normalt denna gång. Henrik satt i säte, och jag tror han satte sig på sin rumpa tidigt och plaskade lite med fötterna. Jag gjorde kejsarsnitt med Henrik.


Men detta har inget med det dåliga vädret att göra...


Medans jag var i stan och kollade magen så var Henrik med sin mormor och morfar som var i Medevi. Så jag passade på att shoppa... Min käre son behövde leksaker...det är faktiskt sant! Han älskar att bada, så först NU köpte jag en badring och en uppblåsbar liten båt och...lite annat. Så nu har jag säkrat att badvädret inte kommer tillbaka!


För några dagar sen så tvättade jag hundarna i sjön. Dom kammades ur ordentligt och shamponerades och blev sååååå rena och fina...tills 5 minuter efter hemkomst. Nu är flickorna väldigt skendräktiga vilket bla innebär att dom gärna kryper in i sina egenbyggda lyor som dom grävt ur. En är utgrävd under en gran. Ett väldigt populärt tillhåll för valparna (när sådana finns här på kenneln). Edetoyota, Malva älskade att ligga och snusa i lyan.

 

Jorden är fin röd sandjord, fastnar sååå bra i pälsarna...och ramlar även av bra på golvet när dom torkat...


Stefan har byggt en rymlig fin hundkoja med finaste brädgolv och fönster meeeen...

den kan inte riktigt mäta sig med lyan.


Just nu har golv gjutits för en altan med tak åt hundarna, har ingen bild men ska ta bild när den blir färdig.


Ja vi försöker så gott vi kan att göra det trivsamt för våra hundar. Bla så lägger vi in mjuka sköna hundfällar i kojan, men dom rivs ut och ligger snart utanför och inte helt sällan sönderslitna i minst två delar. Tror dock att det mest var Bimbo som slet ut fällarna...ja Bimbo ja...sorgen gör fortfarande lite för ont, men samtidigt så påminns jag om hur viktigt det är att ta vara på tiden med dom man älskar! Och glädjas!//Emelie


















Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards