Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 9 augusti 2008

Av Emelie - 9 augusti 2008 13:24

Skriver lite i bloggen innan jag tar tag i det som måste göras...


Verkar som mina inköp har skrämt sommaren på flykt rejält. Men jag hoppas ändå att vi får några fina dagar till innan hösten tänker komma på allvar.


Stefan har åkt med Henrik på marknad. Jag ska öva inför konserten 31:a augusti och ta en sväng med flickorna tänkte jag. Ikväll blir det fest. Mina amerikanska sysslingar är i Medevi så där ska bli traditionsenlig Taco-fest ikväll.


Idag är det utställning i Askersund! Askersund ligger väldigt nära för oss, och jag hade ju lite planer på att ställa Doris några gånger nu i sommar då hon har päls, men av flera anledningar så blir det inga fler utställningar i sommar för Doris. Hon fick ju rött band i Köping på sin första utställning i öppen klass. Jag är mycket nöjd med det och jag tycker Doris har många exteriöra kvalitéer, dessutom så tycker jag hon utvecklas positivt hela tiden så jag har förhoppningar om att hon är ännu snyggare om ett år eller så.


En annan som måste få lite utställningsmeriter är ju min lilla halvfoder-flicka Malva (Edetoyota) som ju är friröntgad med A-höfter och ua fram. Malva är en liten proportionerlig tik. Kullsyster till Malva, min Tyra (Edetyra) som också är friröntgad med A-höfter och ua fram har fortfarande inte helt korrekt bett men jag tycker det har avancerat lite. Är ganska säker på att det kommer att bli helt korrekt. Tyra är ju som jag nämnt tidigare en kloning av sin mor vilket innebär mycket positivt som jag ser det men utseendemässigt så har hon ett allt för snipigt huvud. Men hon har en fin kropp med fina rörelser och hållning. Mentalt så är Tyra vääääldigt livlig och väldigt framåt på ett lite burdust sätt, vilket jag inte kan låta bli att älska även om det har sina sidor...jag bävar för utställningsdebuten...minns hennes mors utställningsdebut som skedde på rasspecial i Sala och Fjollan gick då i öppenklass (vilket innebär att hon passerat 2 år), Fjollan slet sig ur kopplet i ren trots med kritik "...fortfarande mycket valpig" som resultat...och Tyra är ju som sagt sin mors dotter ända ut i klospetsarna! Tacka vet jag att ställa Doris! En helt annan typ av mentalitet! Tror hon får följa med på Taco-fest ikväll...


Helgen 27:e och 28:e september så är det mentalbeskrivning för E- och F-kullen och jag hoppas och tror på god uppslutning. Ser mycket fram emot att få träffa er alla och även att se hur de olika individerna reagerar i de olika momenten.


Nej, nu får jag inte sitta här längre, dags att göra lite nytta! Lycka till alla ni som är i Askersund och ni som ska till Norrköping/Nyköping (hade tänkt åka dit också...) nästa helg! Jag får spana in hur det gått i bloggar och på hemsidor! Ha det skönt i regnet! Hoppas vi får lite mer sommar snart...???//Emelie


Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards