Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 12 september 2008

Av Emelie - 12 september 2008 21:16

Nu har jag varit duktig! Stefan ledde ut en slang från hund duschen och jag har duschat och schamponerat mina tre flickor ordentligt!!! MYCKET päls har nu tvättats bort då alla tre är i full fällning! Det är bra att göra en rejäl urtvättning när dom fäller och skönt att göra det utomhus.


Imorgon är det ju inofficiell utställning här i Motala. Jag och Tyra åker dit. Tyra har även ansat öron och tassar. Ska bli spännande att se hur hon reagerar på utställningen. Har tränat lite och hon ställer upp sig fint så det borde gå bra. Trav har jag faktiskt inte tränat pga mitt välsignade tillstånd, det får bli som det blir imorgon, är mest nervös för för tidig nedkomst i ringen. Nej, så illa går det nog inte! Tandvisningen går också bra om jag håller i Tyra och Stefan tittar i munnen, då är hon from som ett lamm! Även när Stefan håller i kopplet får jag titta. Mina flickor har väldig respekt för husse, så det är kanske bra om Tyra är lite rädd för domaren imorgon!? Ja, morgondagen får visa hur det går.


Tyvärr får Malvas matte inte till det och kan följa med. Men det blir en annan gång.


Snart är det MH för E- och F-kullarna!! Lördag 27:e september! Vi blir totalt 8 eller kanske tom 9!! Ska bli såååå spännande! Från E-kullen blir det bara Tyra och Malva, så det är 6 kanske 7 som kommer från F-kullen! Sista betalningsdagen var idag!!! Längtar efter att få träffa er alla!


Allt gott!//Emelie

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards