Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 12 oktober 2008

Av Emelie - 12 oktober 2008 15:37

med min nya fina kamera. Synd bara att flickorna är i sin sämsta pälskondition.


Jag har verkligen liiiiidit av den urusla bildkvalitén ni har fått stå ut med här i bloggen. Och då pratar jag om bilderna jag har tagit. Men nu har jag finfina grejer minsann! Dessutom följde en cd med som jag laddade in ett retuscheringsprogram i datorn med, så jag kan nu både beskära och mixtra lite med skärpa och ljus på bilderna. Det är mycket jag fortfarande INTE kan, både med kameran och retuscheringsprogrammet men se så mycket finare mina flickor blivit!

Husse har, som jag berättat för många bloggar sedan, gjutit en altan till de tre vackra. Perfekt läge tycker flickorna! Altanörren på hundrummet har flyttats och ett fönster har satts in där dörren var förut.


Idag åkte vi en sväng till Medevi. Solen sken och några gula löv finns kvar på träden, de flesta på marken. Jag lyckades ta några riktigt fina bilder på Fjollan. Denna uppmärksamma alerta uppsyn har hon eftersom de andra två drar iväg på dumheter. Matte var så glad att Fjollan satt så fint, så hon tog bara kort, även om hon anade oråd.




Jag använder bara automat-delen på kameran. En knapp är för kort i rörelse, men jag har inte lyckats fånga flickorna bra i rörelse ändå. Här kommer iallafall Tyra och Doris tillbaka efter att ha badat i ett sumpigt kärr. Vi tog en koppelpromenad ner till Vättern där flickorna fick bada av sig det mesta av den stinkande dyn.


Och så några bilder i höstsolen på min vackra Doris.




Soliga hösthälsningar från oss alla på Fina Rossinas!

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards