Livet på Fina Rossinas kennel

Direktlänk till inlägg 14 oktober 2008

Vackert höstväder

Av Emelie - 14 oktober 2008 17:14

Vilket innebär ny uppdatering med bilder!


Igår regnade det ju. Kan berätta att jaktlyckan var god igår! Stefans jaktlag sköt sin vuxna älg första jaktdagen!


Idag tänkte jag försöka ta bilder i rörelse på hundarna, men fick inte till något värst. Det blev många på Henrik istället!








Närmare bestämt 8 stycken...


En ok rörelsebild på Tyra. Men tempot är väl inte det typiska för henne, detta var efter skogspromenaden.

Tyra sitter i kvällssolen, tog ut Tyra efter en stunds vila efter promenaden, ville att munnen skulle vara stängd. Och se! Jag lyckades!

Tyra i närbild med kvällssolen i ögonen.


Allt gott till er alla från gänget på Fina Rossinas...

nyss utsläppta innan promenaden. Fullt ös med tungorna på svaj och svårt att hålla sig på samma ställe i mer än 10 sekunder. Gäller att vara snabb, alla hade inte varit med på samma bild med min förra kamera.//Emelie



 
 
Ingen bild

Terese

15 oktober 2008 01:02

Superfina bilder! Visst är det skoj med bilder ;) Kram kram, Terese

 
Sanna

Sanna

15 oktober 2008 10:01

Oj, så stor Henrik har blivit. Det är uppenbarligen alldeles för länge sedan vi träffades!
Du har ju lyckats bra med att bemästra den nya kameran - bilderna är jätte fina.
Kramar från oss.

http://www.bernerbloggen.blogspot.com

 
Linda & Nova

Linda & Nova

15 oktober 2008 12:36

Hej! Ja nu håller vi tummarna o hoppas på småttingar framöver :)
Jättefina bilder du har tagit!! Är så kul att fota!
Kram från oss

http://runezzazanovaadelle.se

 
Åsa

Åsa

16 oktober 2008 00:06

Hej!
Grattis till din 8-Åring!! Ja det är verkligen härligt med äldre hundar i sitt liv! Jag kan inte fatta att Honken blir 11 i Januari,,,han beter sig inte så och har inte ännu ett grått årstrå...=)
Grattis oxå till din nya kamera!! Vad kul!! Ja bildkvaliteén skiljer sig en hel del för dig nu och då=)Det är skoj!
Hur länge ska du ha dina stora mage kvar??När är du beräknad?

Kram Åsa

http://www.behrenskennel.se

 
Lena

Lena

16 oktober 2008 09:17

Hej på er !

Så underbara bilder du har tagit på lilla goa Henrik. Vår lilla Adrian har varit sjuk några dagar men nu ska jag åka och hämta hans lillasyster.

Tänker på er i dessa dagar (väntans tider). Telefonen ringde i dag kl 7 00 och trodde att det var du. Nejdå, det var sonen som var tvungen att tala om hur blöt han blev för att han fick cykla till bussen i ösregnet och mamma låg och sov, fy på mej.

Kram Lena

http://www.123minsida.se/heimarkenskennel

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 1 augusti 2016 11:25

I fredags följde jag med min vän Christian för att hämta hans bernervalp Bernerbandens Emerson hos uppfödaren Birgitte.   Christian har jag lärt känna genom att han mailade mig för länge sedan när han skulle flytta hit till trakterna och ville få...

Av Emelie - 31 maj 2016 21:18


Nu när jag har fått veta diagnosen så är jag lättad.   Det har varit några dagar med oro här hemma. Det började i söndags. Hulda la sig på promenaden och ville inte gå vidare. Först när jag vände hemåt igen så knatade hon på. Hmmm tänkte jag och ...

Av Emelie - 3 april 2016 11:05


Bernern är en fantastisk ras. Men när rasklubben tydligt går ut med att och varför SH pre-testet från Antagene är det viktigaste avelsverktyget för sund avel av berner sennen, men det bara visar sig vara ord utan innehåll så blir jag minst sagt trött...

Av Emelie - 21 mars 2016 09:50

Så är det med livet. Men jag är ändå tacksam så länge vi och våra berner får vara friska. Vi vet alla att det viktigaste är hälsan. Men visst får man vara lite besviken när man planerar och så går det inte riktigt som man hade hoppats...    Emma ...

Av Emelie - 10 januari 2016 12:17

Jag skriver mer och mer sällan här i bloggen. Anledningarna till det är flera. En anledning är att jag har så mycket funderingar kring allt med berner och mina berner så det stockar sig, det är svårt att skriva ner allt här utan att verka mer än lovl...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards