Livet på Fina Rossinas kennel

Direktlänk till inlägg 20 oktober 2008

De bidde en Rickard!

Av Emelie - 20 oktober 2008 21:26

Rickard föddes 18:e oktober 2008 kl.13.08 Han vägde 3 230 gram och var 49 cm lång. Här är han bara några minuter gammal.

Rickard vägs och kläs några timmar gammal.

Rickard hemma hos storebror Henrik 19:e oktober.

Rickard och storebror nyss!

Världens finaste Rickard!


Allt gott!//En stolt mamma




 
 
Ingen bild

Fam. Sörberg

20 oktober 2008 22:18

Grattis till en söt kille! :)

 
Ingen bild

Thomas o Terese

20 oktober 2008 22:55

Stort stort grattis! Åh, så söt han är! Så fina bilder på bägge pojkar. Snacka om stolt storebror :D All lycka önskar vi er. Kram.

 
Kicki

Kicki

21 oktober 2008 06:43

GRATULEEEEEERAR!!!!
Önskar er all lycka me er nye familjemedlem!!! :D :D Storebror ser omåttligt stolt ut ;).....underbart!
KRAAAAM Kicki & tjejorna

http://www.rickebyhundhotell.se

 
Ingen bild

Carlsvärd´s

21 oktober 2008 07:56

Ett stort grattis till Er alla från oss i Ledberg Högstorp (Marie, Lars och Zero). Vilken fin liten kille. Både Rickard och Henrik ser ut att trivas:-)

 
Lena

Lena

21 oktober 2008 08:54

Åhhhhhhhh, Emelie. Jag blir alldeles lyrisk. Du vet vad jag känner för dessa små liven. Så stolt lille Henrik ser ut att vara och så underbart söt lille Rickard (fint namn).

Vi hörs på luren när du orkar och har tid.

Kram från oss alla i familjen Heimark !!!

http://www.123minsida.se/heimarkenskennel

 
Sanna

Sanna

21 oktober 2008 09:42

Välkommen till världen Rickard!

http://www.bernerbloggen.blogspot.com

 
Ingen bild

Marie Fredriksson

21 oktober 2008 10:47

Stort grattis till Er nya familjemedlem!!

Kram Marie & Freia

 
Lotta

Lotta

21 oktober 2008 15:45

Grattis till er nya lilla kille..och till Henriks nya roll som storebror!

Kram
Lotta & Bernisar

http://bernergossar.dinstudio.se

 
Ingen bild

Catrin & Disney

22 oktober 2008 11:32

Välkommen till världen Rickard och ett stort grattis till er allihopa. Jätte fin bild på grabbarna med världens stoltaste storebror.
Cattis & Disney

 
Pernilla o Bonzo

Pernilla o Bonzo

22 oktober 2008 12:13

Grattis till er lilla kille!!
O Henrik ser ut att vara en riktigt stolt storebror!

Kram
Pernilla o Bonzo

http://bonzo.bloggagratis.se

 
Lisbeth i Kanada

Lisbeth i Kanada

22 oktober 2008 20:15

GRATTIS, Emelie, Stefan & Henrik!
Vilken stilig liten lillebror!
Vacker teckning, utmärkta vinklar, perfekt pälsvolym, perfekt ansatta öron, mörka intelligenta ögon. Något lös i nacken, men normalt för åldern.
ökl-1 ökk-1, ck, bhkl-1, cert, BIR, BIG, BIS!
Kram från Lisbeth & Mikael i Kanada

http://www.bernergarde.org/home/default.aspx

 
Sandra

Sandra

23 oktober 2008 18:24

Grattis grattis och grattis!! Så roligt med en liten kille. Har inte varit här inne på flera veckor eftersom att vi inte haft tillgång till något internet.. och jag sak lova att det är mycket som hänt här inne :).. Men nu hoppas jag att bredbandet ska fixas idag, så håll tummarna. Nu provar jag nämnligen en nätverkskabel från jobbet och det fungerar perfekt :).. Ha det så bra!
Många kramar från oss i Söder ;).

http://molick-maddox.zoomin.se

 
Linda & Nova

Linda & Nova

23 oktober 2008 18:51

Stort Grattis! Underbart söt liten kille :) Kram från oss!

http://runezzazanovaadelle.se

 
Ingen bild

Eleonora Öhman

1 november 2008 13:06

Grattis till den lille!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 1 augusti 2016 11:25

I fredags följde jag med min vän Christian för att hämta hans bernervalp Bernerbandens Emerson hos uppfödaren Birgitte.   Christian har jag lärt känna genom att han mailade mig för länge sedan när han skulle flytta hit till trakterna och ville få...

Av Emelie - 31 maj 2016 21:18


Nu när jag har fått veta diagnosen så är jag lättad.   Det har varit några dagar med oro här hemma. Det började i söndags. Hulda la sig på promenaden och ville inte gå vidare. Först när jag vände hemåt igen så knatade hon på. Hmmm tänkte jag och ...

Av Emelie - 3 april 2016 11:05


Bernern är en fantastisk ras. Men när rasklubben tydligt går ut med att och varför SH pre-testet från Antagene är det viktigaste avelsverktyget för sund avel av berner sennen, men det bara visar sig vara ord utan innehåll så blir jag minst sagt trött...

Av Emelie - 21 mars 2016 09:50

Så är det med livet. Men jag är ändå tacksam så länge vi och våra berner får vara friska. Vi vet alla att det viktigaste är hälsan. Men visst får man vara lite besviken när man planerar och så går det inte riktigt som man hade hoppats...    Emma ...

Av Emelie - 10 januari 2016 12:17

Jag skriver mer och mer sällan här i bloggen. Anledningarna till det är flera. En anledning är att jag har så mycket funderingar kring allt med berner och mina berner så det stockar sig, det är svårt att skriva ner allt här utan att verka mer än lovl...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards