Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 24 oktober 2008

Av Emelie - 24 oktober 2008 12:59

Kom precis in efter en promenad med hundarna. Rickard har sovit och sover lääänge nu på förmiddagen så jag passar på...vi får se hur länge det håller.


Allt går bra. Igår var jag mjölk-ko oavbrutet, men det var väl dags att höja mjölkproduktionen tyckte Rickard som redan från början visat att han är en hungrig kille. Och han har tydligen lyckats bra med det för nu har han sovit länge och sover som sagt fortfarande.


I förrgår var Rickard och jag iväg till stan. Först skulle vi till mödravården för en läkarbesiktning av människovalpen. Och han gick igenom utan anmärkningar. Dom är ju lite mer noga med människovalpar så han kommer att besiktas varannan vecka nu så att han följer sina kurvor som han ska. Efter stadsbesöket som även innehöll en kort shoppingrunda på Östenssons i bärsele så var Rickard trött.

När Stefan och jag var på BB så kom min mamma hit och tog hand om Henrik (och städade...som jag skulle gjort men så kom en förlossning emellan, tack för det mamma!) Jag fick en otroligt vacker rosbukett av mamma också som fortfarande står sig, inte en ros har nickat efter en vecka!

 

Henrik kallar Rickard för Pojken. Här är några bilder på Pojken tagna igår.




Det var allt för idag, blir mycket människovalp här i bloggen nu. Men det kommer nog snart bilder på de fyrfotade också! Dom mår iallafall bra. Allt gott!//Emelie







Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards