Livet på Fina Rossinas kennel

Direktlänk till inlägg 24 november 2008

Mycket snö i vinter?

Av Emelie - 24 november 2008 15:25

Nu snöar det ordentligt. Härligt. Men tydligen ska det bli 7 grader varmt senare i veckan...suck... Mina flickor har slutat fälla men inte börjat löpa och så rent ute, en kombination som sällan varar. Det händer ju att dom spår väder fel...men aldrig till min fördel...


Fick två nya bilder med mailen idag på Zero, Fine Faust. Det kniper i hjärtat när jag ser dom, han är så lik sin mamma Bimbo på dessa bilder. Han festar på ett "nygräddat" märgben. Mina flickor blev lösa i magen av råa märgben så jag brukar grädda dom i ugnen på 100 grader i ca 30 min. Ett tips jag brukar förmedla till mina valpköpare.

Här väntar Zero lydigt på ett varsågod. Det gäller att ha full koll på benet så att det inte försvinner mitt framför näsan på en!

Mmmmmmm...

Mamma Bimbo upp i dagen på den här bilden.

Håll nu tummarna för att vi får en riktig vinter med mycket snö till våra Berner och andra snöälskare!//Emelie

 
 
Annelie

Annelie

24 november 2008 17:46

Underbara bilder på både Berner och benet som "någon" tror skall sticka ifrån en *ler*.
Ja vad skall man säga. Nog kan dom bli konsentrerade.
Ja vi håller tummarna hårt för att Hillevi inte skall gå tom denna gången, men annars så väntar vi på att Loka skall löpa. En berner kull har jag oxå längtat efter länge.
Men den som väntar på något gått väntar inte för länge sägs det ju....
Ha det gott

http://www.vitaalvan.se

 
Marianne

Marianne

24 november 2008 21:40

Inte lätt att ligga och vänta på ett varsågod….Tänk vad en bild kan säga oss.

Vi har haft tre tikar som löpt nu och jag hoppas verkligen att nummer fyra inte ska sätta igång. Det räcker med löp för denna gång tycker jag.
Ibland så undrar man om man verkligen har tänkt till ordentligt innan man skaffar en flock på tre hanar och fyra tikar. Men killarna kommer bra överens, rätt att tikarna löper. Och det är något jag är innerligt tacksam över.
Ha det gott
Kram
Marianne

http://www.ekoxenskennel.se

 
Linda

Linda

25 november 2008 13:39

Vi har haft det jättebra i sthlm, men som man säger borta bra... :) Fullt upp hela tiden stressigt men ack så kul.

Jag brukar köra märgbenen i micron en stund , nog för att Nova gillar råa märgben men när de fått sig en tur i micron är det än mer poppis :)

Hoppas snön får ligga kvar hos er!
kram

http://runezzazanovaadelle.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 1 augusti 2016 11:25

I fredags följde jag med min vän Christian för att hämta hans bernervalp Bernerbandens Emerson hos uppfödaren Birgitte.   Christian har jag lärt känna genom att han mailade mig för länge sedan när han skulle flytta hit till trakterna och ville få...

Av Emelie - 31 maj 2016 21:18


Nu när jag har fått veta diagnosen så är jag lättad.   Det har varit några dagar med oro här hemma. Det började i söndags. Hulda la sig på promenaden och ville inte gå vidare. Först när jag vände hemåt igen så knatade hon på. Hmmm tänkte jag och ...

Av Emelie - 3 april 2016 11:05


Bernern är en fantastisk ras. Men när rasklubben tydligt går ut med att och varför SH pre-testet från Antagene är det viktigaste avelsverktyget för sund avel av berner sennen, men det bara visar sig vara ord utan innehåll så blir jag minst sagt trött...

Av Emelie - 21 mars 2016 09:50

Så är det med livet. Men jag är ändå tacksam så länge vi och våra berner får vara friska. Vi vet alla att det viktigaste är hälsan. Men visst får man vara lite besviken när man planerar och så går det inte riktigt som man hade hoppats...    Emma ...

Av Emelie - 10 januari 2016 12:17

Jag skriver mer och mer sällan här i bloggen. Anledningarna till det är flera. En anledning är att jag har så mycket funderingar kring allt med berner och mina berner så det stockar sig, det är svårt att skriva ner allt här utan att verka mer än lovl...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards