Livet på Fina Rossinas kennel

Direktlänk till inlägg 14 december 2008

Luciafirande

Av Emelie - 14 december 2008 21:50

 I I fredags var det alltså lussefirande på dagis. Henrik var då stjärngosse. Vi var hos dagiskompisen Stina tidigare i veckan och provade ut ett stjärngosselinne och strut. Tyvärr så hade jag bara mobilen med mig.

När det var dags för luciatåget på dagis så blev Henrik blyg när han såg alla förväntansfulla föräldrar. Struten åkte av och det var tryggt att sitta i dagisfrökens knä.

Stina trivdes i föräldrarnas blickfång. Världens sötaste lilla tärna!

Åsså ännu en bild tagen med mobil. Rickard sitter i kusin Majas knä.


Annars är allt som vanligt här hemma. Vi har haft mycket snö i helgen...som just nu håller på att töa bort IGEN...suck. Flickorna löper för fullt och är galnare än vanligt.


Zeros (Fine Faust) husse och matte har köpt en för tidig julklapp. En fin kamera! Så nu kan dom göra sin vackre där hemma rättvisa! Ett första smakprov.

Fina Rossinas Fine Faust. Såååå vacker om ni frågar mig!


Mys nu riktigt ordentligt allihop!//Emelie

 
 
Ingen bild

Zero´s (Fine Faust) Matte

15 december 2008 07:53

Oooh, ännu fiiiiiinare är han om Du frågar husse o matte. En helt underbar hårboll!!

Helt underbara små luciatågs-deltagare. Och vem skulle inte bli blyg när allas ögon är på en.
Det är en härlig tid nu. Och snart är det jul och med den följer lite skön ledighet.

Ha en bra dag!

 
Katrine

Katrine

15 december 2008 19:48

Åh vad stor Rikard blivit och vad söt storebror Henrik var som stjärngosse.
Snart får jag hem mina barn och barnbarn, härligt att få rå om dem ett tag
Kram Katrine

http://www.alnoitens.se

 
Marianne

Marianne

18 december 2008 23:28

Det var fina foton även om de var tagna med mobilen. Så söta barn, man bara smälter och lillkillen växer så det knakar.
Ja löptikar är som de är. Det är bara att stå ut med dem och vänta på att löpet ska blåsa över.
Ha det gott. kram

http://www.ekoxenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 1 augusti 2016 11:25

I fredags följde jag med min vän Christian för att hämta hans bernervalp Bernerbandens Emerson hos uppfödaren Birgitte.   Christian har jag lärt känna genom att han mailade mig för länge sedan när han skulle flytta hit till trakterna och ville få...

Av Emelie - 31 maj 2016 21:18


Nu när jag har fått veta diagnosen så är jag lättad.   Det har varit några dagar med oro här hemma. Det började i söndags. Hulda la sig på promenaden och ville inte gå vidare. Först när jag vände hemåt igen så knatade hon på. Hmmm tänkte jag och ...

Av Emelie - 3 april 2016 11:05


Bernern är en fantastisk ras. Men när rasklubben tydligt går ut med att och varför SH pre-testet från Antagene är det viktigaste avelsverktyget för sund avel av berner sennen, men det bara visar sig vara ord utan innehåll så blir jag minst sagt trött...

Av Emelie - 21 mars 2016 09:50

Så är det med livet. Men jag är ändå tacksam så länge vi och våra berner får vara friska. Vi vet alla att det viktigaste är hälsan. Men visst får man vara lite besviken när man planerar och så går det inte riktigt som man hade hoppats...    Emma ...

Av Emelie - 10 januari 2016 12:17

Jag skriver mer och mer sällan här i bloggen. Anledningarna till det är flera. En anledning är att jag har så mycket funderingar kring allt med berner och mina berner så det stockar sig, det är svårt att skriva ner allt här utan att verka mer än lovl...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards