Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 19 december 2008

Av Emelie - 19 december 2008 16:56

Fler fina julkort!

En vacker bernerdam! Kia är inte gammal men jag tycker ändå hon känns mer som en dam än mina flickor. Har inte träffat henne så mycket, någon enstaka gång på utställning, men hon utstrålar DAM på bilderna som jag sett på Kias hemsida. Tack för detta vackra julkort och vi önskar er en härlig jul och ett gott nytt 2009!

Vi önskar er alla på Eklövens kennel en god jul och ett gott nytt 2009.


Vi har fått julkort via snigelposten från Norge där E-kullens ende hane, Edeture "Dino", bor. Dom skrev bla att Dino är snäll men livligare än Bamse (Fina Rossinas Guglielmo, kullbror till Fjollan). Dino är röntgad men svaret har inte kommit än...håller tummarna... Vi önskar givetvis Dino med familj en riktigt god jul och ett gott nytt år också!


Fler hälsningar har kommit utomlands ifrån! Lisbeth Plant har skickat några bilder på sina vackra två. Lisbeth bor i den snöfattigaste delen av Kanada. Vilket både hon och hennes bernerflickor tycker är synd. Meeeen, även där har dom nyligen haft en vacker snödag som Lisbeth dokumenterat. Varje bernermattes älsklingssyn!

Cassie och Katie springer i full fart mot MATTE!

Jag lärde känna Lisbeth pga AM (Aseptisk Meningit, hjärnhinneinflammation). Jag har berättat förr här i bloggen om att 4 stycken i F-kullen drabbades av det. Det goda som detta fört med sig är just bekantskapen med Lisbeth. Vi har haft och har en intressant mailkorrespondens och hon har tom varit här i Ilarstorp och hälsat på!!! Lisbeths berner Katie har varit väldigt sjuk i AM men är (som ni ser) frisk nu.

Katie

Katie igen.

Vackra Cassie 1 år.

God jul och ett härligt FRISKT 2009 önskar vi er!


Idag har Stefan satt upp en skylt som han gjort åt Henriks dagis.

Sen kom han hem och svängde ihop en julgris med motorsågen på en timme...

...och jag tog några bilder när jag var ute med hundarna. Två bilder från dagens promenad får avsluta dagens blogg.

Tyra

Fjollan sitter och Tyra ligger.

//Emelie

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards