Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 7 januari 2009

Av Emelie - 7 januari 2009 15:02

Dagarna går och vintern den består. Underbart! Kallt, lite snö, ingen hund fäller, ingen hund löper...kontentan är; RENT INNE! Jag kan iallafall inte skylla på hundarna att här är ostädat.


Nu har jag anmält och betalt anmälningsavgiften till Sala för Doris och Tyra. Idag skiner solen och jag tränade lite trav och stående inför utställningen med framförallt Tyra. Doris behöver inte träna, en vända trav och ett stående sen var det klart.


Tyra behöver slipa på sitt stående så det ska jag väl kunna hinna med. Jag vill ju att dom ska ställa sig utan att jag ska rätta till, jag kan nämligen inte rätta till benen sådär som proffsen gör. Jag försöker istället se till att belöna i rätt sekund när dom står helt korrekt.


När jag tränat några minuter, gäller att dom inte ska tröttna och tycka det är tråkigt, många korta pass istället. När vi som sagt tränat så fick dom hoppa upp på "poseringsbordet". Flickorna vet vad som gäller när dom ska upp på det bordet. FOTOGRAFERING! Och nog kan dom stå snyggt när dom vill alltid! Gäller "bara" att det funkar minuterna när domaren inspekterar flickorna i Sala också, när matte dessutom är hispig. Kanske ska följa tipset jag läste i Diamantmattens blogg en gång. Hennes championhane skulle på utställning men hade inte all sin fina päls på kroppen, en del ramlade av i duschen, ni vet hur det kan va. Hon funderade på att ta med ett kort på Dante (som hunden heter) där han var i sin fulla päls och visa domaren. Jag kan ta med ett kort och visa att Tyra KAN stå fint...iallafall i tre sekunder...hemma. Tror att det gick bra ändå för Dante den gången, utan kort. Den 7:e februari får jag veta hur det går för Tyra och mig. Doris och jag har ju klarat det bra förr.

Tyra, päls har hon iallafall...även om den är lockig.

Doris.

Som sagt, Tyra är lite mer svårmanövrerad, men hon är ganska fin när hon ligger också!


Allt gott!//Emelie


Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards