Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 30 januari 2009

Av Emelie - 30 januari 2009 17:50

Nu har jag fått lite bilder med mailen igen! Tack Terese och Thomas, Fina Fatimas "Lavas" matte och husse.


För fyra veckor sen fick Terese och Thomas en liten flicka...som inte har något namn ännu (ni vet vilket jag röstar på;-) )! Och jag tror som ni att denna lilla tjej kommer att få bruna ögon, att döma av dessa bilder iallafall! Och jag förstår att hon är lik mamma Terese som bäbis. Sååå söt!


Jag ser fram emot att träffa er i Sala! Glöm inte Lavas vaccinationsintyg även om hon inte ska ställas ut!

 Galen Lava med kompisen Rufus.

Lite puss-bus.

Sala ja. Nu har nummerlapparna kommit. Många tikar anmälda...så det har gjorts lite domarändringar (juniortikarna är flyttade till hanhundsringen) vilket innebär att unghundstikarna (=Tyra och Rea+"några" till) går ut först redan kl 9.00 i sin ring.

Tyra solar sig i decembersolens glans -08 

Stå fint kan hon när andan faller på.

Tyra efter ett januaridopp i Vättern -09.

En bild på Doris som jag glömde lägga in igår.

Åsså en till på Doris.


Idag hälsade jag på en hundkompis efter babysimmet med Rickard.


Heléne födde upp Fox terrier när det begav sig. Och så köpte hon en kullsyrra till Fjollan, Dorabella "Ronja" tillsammans med sin dåvarande sambo. Vi åkte till Karlskoga både för att göra MH på Fjollan, Ronja och en kullbror till Guglielmo "Berra". Och även gick färden till Karlskoga för att para Ronja, men det var Ronja inte så pigg på så det blev inga valpar efter henne. Nu finns inte Ronja längre. Men vår vänskap lever och mycket kan skrivas om våra minnen...


Heléne jobbar på rehab på Valla djurklinik, hon är utbildad hundmassör mm. Jag simmade Fjollan hos Heléne både före Fjollans korsbandsoperation och efter.


Idag har Heléne två urcharmiga franska bulldoggar, Alice och Molly. Och Alice är dräktig! Heléne har precis startat en blogg! Ett litet tips bara!


Nej nu MÅSTE jag sluta! Hundarna är hungriga och barnen gråter...dumma mamma/matte som bara bloggar!//Emelie



Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards