Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 31 januari 2009

Av Emelie - 31 januari 2009 19:48

Idag tänkte jag på Rossina. Rossina var väldigt hormonell, framförallt så svängde hennes tempo med hormonerna. Upplevde henne aldrig nedstämd men från lugn till hur mycket energi som helst beroende på var hon befann sig i löpcykeln.


Rossina var väldigt skendräktig. Den dagen jag ska berätta om här i bloggen idag fick jag besök av min bror med några vänner (jag levde själv med Rossina när detta begav sig). Vi satte oss runt soffbordet och pratade. Rossina blev extra förtjust i en av min brors vänner. Min brors vän (som jag inte minns namnet på) blev lite överrumplad men även märkbart smickrad över Rossinas uppenbara uppvaktning. Han hade inte så mycket erfarenhet av hundar men tyckte det var ganska mysigt när Rossina, trots att det var fullt i soffan, lyckades tränga sig emellan och till hälften parkera i min brors väns knä. Där låg hon och njöt av att bli klappad och kliad. Helt plötsligt reste sig Rossina, hoppade ner från soffan och gick fram till bokhyllan och tittade upp mot ett av hyllplanen och pep. Där låg nämligen Rossinas valp = en liten grön latexkrokodil. Jag brukade lägga upp denna lilla latexkrokodil utom räckhåll för Rossina när hon var skendräktig för att inte överstimulera skendräktigheten. Rossina visste precis var hennes valp låg. Jag tog ner "valpen", var tvungen att se vad hon skulle göra med den. Hon tog den försiktigt i munnen och gick raka vägen till min brors vän och la sig och valpen i hans knä. Nu hade han blivit pappa till en grön latexkrokodil också! Detta blev en märklig upplevelse för min brors vän. Han som förut inte varit speciellt intresserad av hundar blev fullkomligt överöst av hundkärlek och han gillade det!


Nu till mina (riktiga) människovalpar! Först två bilder på min brunögde son, Henrik med sammetsblicken.


 


Fick bilder på Rickard med mailen igår. TACK! Den ena ser man mammas spetsiga näsa på också.


 


Jag har lagt till en länk till min hundkompis med frallornas blogg här bredvid. Har även lagt till länken till min hemsida och ändrat Maddox´ (Fina Rossinas Dacke af Smejlycka) länk. Och så har jag skrivit en liten beskrivning om ni klickar på presentationen av denna blogg.


Allt gott!//Emelie




Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards