Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 2 februari 2009

Av Emelie - 2 februari 2009 15:32

Fine Faust "Zero" har varit i Sälen! Många hundar var där! Zero och en annan bernerhane fick syn på varandra, båda började vifta med hela kroppen och bara VILLE hälsa på varann. Och det gjorde dom lugnt och sansat.


Tydligen så gick det inte alltid så här lugnt till i skidspåret. Zero som fortfarande är en valp på många vis, hoppade och försökte bita och dra i kopplet alternativt attackera och döda skidspetsarna. Men nu har vi ju bildbevis på att Zero kan springa ordentligt i skidspåret också!

Nya semester regler rådde!

 


 


Att fotgrafera med min nya kamera är hur kul som helst! Jag har blivit mycket mer medveten om mina hundars för och nackdelar, kanske framförallt nackdelar. Och då menar jag nackdelar utställningsmässigt, dom är ju alltid dom vackraste för mig!


Igår tog jag många bilder på Tyra. Tyra står gärna med ena bakbenet sträckt bakåt, och det är det bakbenet som är mot domaren. Eftersom Tyra är lite knappt vinklad bak så vill jag att hon ska stå med alla fyra ben parallellt i backen, då ser hon bäst ut. Det är antagligen mitt fel att hon gärna sträcker bak ena benet. Jag har belönat henne när jag trott hon stått rätt. Så igår ville jag att Stefan skulle titta hur Tyra stod med tassarna när jag ställde upp henne...snacka om träning med störning...frågan är bara vem som blev mest störd!?


Stefan ville titta på TV. Jag ville att han skulle titta på Tyras ben. Rickard var trött och gnällig så Stefan försökte samtidigt som han tittade på TV och Tyra stoppa in nappen i Rickards mun. Henrik ville att vi skulle titta på honom. När vi inte gjorde det så sprang han med dockvagnen precis där jag stod med Tyra...och Tyra försökte stå rätt för att få godis samtidigt som hon hela tiden hade koll på Henrik och dockvagnen i ögonvrån. Så vi hoppas på tur på lördag! Livet med barn och hundar...UNDERBART!

Tyra i eftermiddagssolen. 

Tyra spanar 

 

Så här står Tyra ganska bra.

Tyras huvud.

Doris huvud.

Doris ögon.


Tack för idag!//Emelie

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards