Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 17 februari 2009

Av Emelie - 17 februari 2009 20:11

I morse ringde dom från dagis. Flera barn hade insjuknat i magsjuka under natten. Henrik är på dagis tisdag, onsdag, fredag så han var inte där igår måndag så jag bestämde att han får vara hemma den här veckan. En riktigt seg dag har vi haft. Gosigt värre. Tittat på TV, mamma somnade flera gånger med Rickard på magen i soffan. Skönt.

Före soffläget så var det gymet som gällde!

 Imorgon fyller Rickard 4 månader.



Rickard och spöket Laban..ganska lika faktiskt!

Bröderna i soffan.

Rickard ska döpas på söndag (på Henriks födelsedag! 3 år!) så jag ville klippa håret på Henrik...det ville INTE Henrik. Men under högljudda protester och oavbrutet ålande så lyckades jag få honom så här fin! (Förra bilden var tidigare idag, alltså FÖRE)


EFTER.

Favoritfarbrorn Micke ska vara fadder till Rickard så han blev också putsad inför dopet. Micke är skogshuggare och kör eget.


Hälsningar ifrån norr! MASSOR med snö låter Maria, matte till Devil af Smejlycka "Ross", hälsa att det är i Skellefteå! Temperaturen ligger på -15 till -25 grader!

Livräddningsträning ifall någon skulle drunkna. Verkar som om Ross ligger risigast till.

Nej, tacka vet ja skoterlederna, sa Ross.


Fast jag blir ganska snygg på bild i snön när solen lyser på mig, ellerhur!?


Tack Maria för dessa härliga bilder! Lite varmare var det allt i juni när vi sågs! Hur går det med planerna om sommar här i krokarna...:-o!?


Avslutningsvis en bild jag tog häromdan på Tyra. Inte riktigt lika mycket snö och inte riktigt lika kallt men ändå...


Soliga vinterhälsningar!//Emelie


Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards