Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg under februari 2009

Av Emelie - 1 februari 2009 17:46

Nu har jag nog överträffat mig själv med att vara flitig bloggare!


Idag har solen tittat fram och jag har haft kameran med på promenaden.


Ingen har väl missat att vi ska till Sala nästa helg!? Iallafall. Positivt är att mina flickor är i maxpälskondition. Som jag nämnt så är ju mina flickor lite nätta i typen så det är viktigt att dom har ordentligt med päls på kroppen när dom ställs ut.

Tyra okt-08, för 3½ månader sen utan päls.

Tyra idag, 3½ månader senare med päls.

Tyra är nu 1 år och snart 8 månader gammal. Hon har förutom fått päls även löpt, tikarna brukar grovna lite under-efter löp. En berner är inte färdigväxt förrän vid 3-4 år, lite individuellt.


När det gäller ståträningen så känns det sådär. Jag vill att dom ska stå PERFEKT och det gör dom sällan (förstås), utan en tass är lite för långt fram en annan lite för långt bak etc etc. Jag känner att jag förmedlar en massa förvirrade signaler till flickorna som egentligen är jätte duktiga.


Nej nu är Rickard hungrig! Allt för idag, kanske ses vi imorgon!?//Emelie





Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards