Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 11 mars 2009

Av Emelie - 11 mars 2009 16:43

Då var Doris anmäld till Stockholms internationella Dogshow på påskafton 11:e april. Tänkte göra flera flugor på smällen och ta med mig åtminstone sönerna förutom Doris och hälsa på mormor och morfar i Stockholm över påsk. I dagsläget så lutar det åt att husse stannar hemma hos Fjollan och Tyra.


Idag har vi varit på BVC med Henrik. Han var på en extra koll för talet var väl inte riktigt tillfredsställande enligt kurvor och diagram vid 2½-års kollen. Men det har utvecklat sig, så idag var BVC-syster nöjd...och mamma med förstås.


Rickard växer enligt sina kurvor och är vaken mer och kräver mer och mer aktivering. Hur gosig och glad som helst men tid för bla blogg minskar för mamma.


Vintern verkar inte vilja ge sig i första taget. Nu snöar det och temperaturen håller sig kring nollan på dagarna och kryper neråt på nätterna. Jag och hundarna klagar inte. Hellre vinter än en lång och utdragen smältperiod. Ju senare tövädret kommer ju snabbare får vi snösmältningen avklarad. Slask och regn klarar jag mig bra utan, speciellt så här års. Och speciellt som flickorna är i värsta skendräktigheten=gräva gropar...


Har lite olika saker på gång också. Nästa vecka så ska jag skjutsa tre djur, jag tror det blir en hare och en räv och så ett till...en grävling kanske...till Västervik. Ska även ta med mig Doris, så då blir det fyra djur och Rickard människovalpen ska givetvis med också. Det ska spanas på Bernergrabb i Västervik också! Kanske en potentiell pappa till Doris valpar???? Om, om, om, vill säga. Det visade sig att denna Bernergrabb bor granne med en kullbror till Doris!!! Så då ska det drickas kaffe hos valpköpare också. Sen bor det ÄNNU en kullbror till Doris i Västervikskrokarna men jag tror faktiskt att jag inte hinner med, dom bor tre mil åt fel håll. Men jag hoppas Dogge med familj kan komma på släktträffen den 2:a maj!!??


Västerviksresan blir på tisdag i nästa vecka. Kamera kommer givetvis att medtagas så jag hoppas fånga framförallt de vackra Bernergossarna på bild. Jag har fått lite smakprov på Doris eventuelle tilltänkte och han ser sååå vacker ut. Men som sagt, allt är väldigt obestämt i dagsläget när det gäller Doris och framtida valpar.


Stefan har lovat att göra djuren små (haren, räven och det tredje), för jag förstår inte riktigt hur utrymmesekvationen ska gå ihop i bilen men Stefan brukar lösa det mesta.


Sen så lutar det åt att Doris och Edetoyota "Malva" ska ställas ut i Västerås söndag 26:e april men jag avvaktar ett tag till med den anmälan.


Så vi pysslar på här i Godegårdsskogarna.


Avslutningsvis så vill jag gratulera min kära vän och uppfödarkollega som nyss fått sin första Franska bulldog-kull!!!! Inte mindre än 8 rejäla valpar!!! GRATTIS!! Heléne är en rutinerad uppfödare, men har haft en annan ras förut, Fox terrier, därav kennelnamnet. Läs mer om hennes valpkull här!


Allt gott!//Emelie

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards