Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 14 mars 2009

Av Emelie - 14 mars 2009 13:14

Nu sover Rickard, Henrik är ute med pappa i traktorn och tanken var att jag skulle ta Rickard i vagnen och gå långpromenad med hundarna. Men så hamnade jag här...


Stefan måste såga färdigt räven idag också. Jag pratade om tre djur i förra inlägget. Han ska även göra en grävling som jag trodde. Haren är färdig. Dessa två eller tre (grävlingen kanske han inte gör nu) djur ska fraktas till ett museum, tror jag det var, i Västervik. Eftersom jag vill träffa en hanhund i Västervik för att se om han eventuellt skulle kunna passa till Doris så passar det ju att jag samtidigt fraktar ner dessa djur åt Stefan. Dom ska nämligen vara i Västervik på tisdag (trädjuren alltså). Och Rickard måste ju med eftersom jag helammar, men vagn...??? Får nog ta med mig Baby-Björn-selen.


Doris måste ju med för jag vill se vad hundarna tycker om varandra också. Doris mamma Bimbo gillade hanhundar men hon var verkligen extra förtjust i Doris pappa Patchie och F-kullens pappa Zorro. Vi hade faktiskt träffat Zorros kullbrorsa också innan vi träffade Zorro men det var väldigt tydligt att Bimbo fastnade för Zorro. Märktes även när det var dags för parning...har aldrig varit med om snabbare. Och tur var väl det då det var mitt på dan första gången vi sågs (trodde inte det var dags men...) och vårsolen låg på den branta slänten på Zorros baksida. Det är väldigt ansträngande för hanhundarna vid parning och Zorro som är en bjässe, 60 kg i slimmad version! Han hann som tur var inte anstränga sig innan han satt fast.


Jag brukar alltid försöka hinna träffa tilltänkta hanhundar innan jag parar. Det är inte alltid det har gått men inför de flesta parningar har jag gjort så.


Men som sagt. Inget är helt bestämt än. Och när jag bestämt, så är det många led som ska klaffa innan det blir valpar. Men jag kommer att hålla er underrättade!


Jag har varit dålig med kameran på sistone. En kombination av tråkigt väder och tidsbrist. Inga nya bilder har trillat in på mailen heller! Tar tacksamt emot bidrag på Fina Rossinas-släktingar att förgylla bloggen med!


Nehej om man skulle göra nån nytta istället. Lunch borde nog ha fixats för länge sen och tvätten och...


Allt gott!//Emelie



Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards