Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 18 mars 2009

Av Emelie - 18 mars 2009 12:00

Igår gick alltså den omtalade resan till Västervik av stapeln. Utrymmet i bilen var inga som helst problem. Räven och haren och Doris och även en barnvagn hade gott om plats där bak. Båda baksätena togs nämligen ur.


Först levererades haren och räven till muséet i Västervik.

Räven och haren på plats.


Sedan åkte vi en bit utanför Västervik, först för att hälsa på Doris kullbrorsa Dumle af Smejlycka "Bums". Han lever livets glada dagar på en liten gård otroligt vackert belägen bland får, katter och vackra arab-hästar. Matte och husse är aktiva. Matte rider långdistansritt och fältritt och både husse och matte är aktiva orienterare. Matte Elisabeth är barnboksförfattare och även konstnärligt lagd. Hon har bla gjort lite skyltar som man kan se på olika ställen runt gården.


Gårdagen styrkte mig verkligen, en gång berner alltid berner. Berner är verkligen rätt ras för mig. Bums är en fantastisk hund. Matte Elisabeth har alltid lovordat sin Bums och lovorden blir bara fler för varje gång vi pratas vid. Husse undrade när trotsåldern kommer, han väntar fortfarande. Bums är en glad och livlig kille. Och jag tror nog att även kronan på skapelsens verk (som matte beskriver Bums) haft sina sidor... Men det är lätt att glömma när man möts av denne charmige kille.













Bums 3 år. Fotosessionen ägde rum efter promenaden. Lite dålig planering eftersom Bums nu var rejält skitig och flåsig.

Kullsyskonen Doris och Bums.


Nästa anhalt var hos Bums granne. Hos bernerkillen Barolo, alltså ingen Fina Rossinas hund utan en eventuellt tilltänkt till Doris. Barolo var också den där glada hoppiga killen som glatt hälsar alla välkomna. Barolo har ingen officiell merit på utställning än. Vi ska fixa det om det blir aktuellt med parning. Jag försökte ställa upp Barolo och reagerade på hur lättlärd och arbetsvillig han var. Han är som sagt en hoppig kille men ganska snabbt förstod han att jag ville att han skulle trava, inte hoppa och bita i kopplet. När jag skulle gå, efter att vi tagit en kopp kaffe, och jag skulle sätta på mig jackan så ställde han upp sig jätte fint och tittade mig uppmärksamt i ögonen och sen på min vänstra ficka...han hade fattat galoppen! Matte Eva borde träna något med honom!!!


Barolo är en vacker kille med mörk fin tanfärg...mmmm.





 



Barolo blir 4 år i sommar.


Allt gott!//Emelie

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards