Livet på Fina Rossinas kennel

Direktlänk till inlägg 21 mars 2009

Förhoppningar

Av Emelie - 21 mars 2009 13:40

Igår såg två fina tikvalpar dagens ljus på Edets kennel! Grattis Lilian! Och på Behrens kennel börjar deras C-kull flytta till sina nya hem. Lycka till!


Det är roligt att surfa omkring bland bernersidorna. Och jag märker att det börjar suga i valptarmen mer och mer. Och Doris och jag gjorde ju en mycket positiv bekantskap i Barolo (se förra inlägget), så jag hoppas...


Igår fick jag ett helt annat glädjande besked. Jag är en av två utsedda kulturstipendiater av Rotary här i Motala. Detta innebär att jag ska få ta emot 6000 kr (!!!) den 2:a april! Tusen tack!


Som jag antytt tidigare här i bloggen så har jag lite arbetsplaner också. Jag har ett "Bach-projekt" tillsammans med en otroligt duktig organist i Vadstena, Marie-Louise Beckman. Detta projekt består i att vi ska framföra samtiliga av J.S Bachs sju flöjtsonater på konsert i Vadstena klosterkyrka. Två stycken framfördes den 31:a augusti 2008 och två till ska framföras 23:e augusti 2009. Nu har projektet utökats till att vi ska spela in samtliga sju sonater på cd också. Så detta kulturstipendium kommer att användas till denna inspelning. Det är jag själv som kommer att producera och finansiera denna inspelning genom min firma Gemzell Musikproduktion.


Nu har jag lovat att spela en solopartita för flöjt av J.S Bach den 2:a april när jag ska ta emot detta stipendium så nu måste jag öva. Vilket är bra, då det kommer att krävas en hel del övande inför konserter och cd-inspelningar. Vi kommer att ha lite konserter i olika kyrkor i Östegötland med Bachsonater redan i juni och sen i augusti och min plan är att vi ska spela in fyra sonater i slutet av augusti/början av september.


Lika bra att affirmera allt här i bloggen så får jag ändan ur.


Så Doris löp måste passa in i denna tidsplan...och jag tror att det kan gå! Planen är att de eventuella valparna ska komma efter cd-inspelningen av de fyra första sonaterna. Sen blir det valplov och sen är det dags att ta tag i de tre återstående sonaterna...


Avslutningsvis en bild på Rickard.


 Allt gott!//Emelie



 
 
Sandra

Sandra

21 mars 2009 19:13

Så spännande det låter.. Då får man ta och beställa en skiva sedan.. Det blir sådan ortoligt vacker akustik när man spelar i en kyrka.. Lycka till med projeket!

Sicken blick han har charmtrollet Rickard!

kramar

http://lanquist.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

21 mars 2009 19:39

Grattis till det fina priset !!!
Du vet att jag vill ha en signerad cd sen !!!

Stora Kramen Från Oss Alla I Nybro !!!

http://www.heimarkenskennel.se

 
Lisbeth i Kanada

Lisbeth i Kanada

22 mars 2009 10:05

Grattis till stipendiet! Får man beställa ett par CD-skivor?

http://www.bernergarde.org

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 1 augusti 2016 11:25

I fredags följde jag med min vän Christian för att hämta hans bernervalp Bernerbandens Emerson hos uppfödaren Birgitte.   Christian har jag lärt känna genom att han mailade mig för länge sedan när han skulle flytta hit till trakterna och ville få...

Av Emelie - 31 maj 2016 21:18


Nu när jag har fått veta diagnosen så är jag lättad.   Det har varit några dagar med oro här hemma. Det började i söndags. Hulda la sig på promenaden och ville inte gå vidare. Först när jag vände hemåt igen så knatade hon på. Hmmm tänkte jag och ...

Av Emelie - 3 april 2016 11:05


Bernern är en fantastisk ras. Men när rasklubben tydligt går ut med att och varför SH pre-testet från Antagene är det viktigaste avelsverktyget för sund avel av berner sennen, men det bara visar sig vara ord utan innehåll så blir jag minst sagt trött...

Av Emelie - 21 mars 2016 09:50

Så är det med livet. Men jag är ändå tacksam så länge vi och våra berner får vara friska. Vi vet alla att det viktigaste är hälsan. Men visst får man vara lite besviken när man planerar och så går det inte riktigt som man hade hoppats...    Emma ...

Av Emelie - 10 januari 2016 12:17

Jag skriver mer och mer sällan här i bloggen. Anledningarna till det är flera. En anledning är att jag har så mycket funderingar kring allt med berner och mina berner så det stockar sig, det är svårt att skriva ner allt här utan att verka mer än lovl...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards