Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 27 mars 2009

Av Emelie - 27 mars 2009 17:59

Snön bara vräker ner! Ja jag vet, snön är ett kärt ämne för mig här i bloggen. Har lagt band på mig länge nu men idag måste jag bara kommentera snöandet. Det har vräkt ner hela dan och gör så fortfarande.


Begav mig in till stan (Motala) i morse efter att ha lämnat Henrik på dagis. Rickard och jag babysimmar på fredagförmiddagarna. Det är verkligen en härlig stund. Rickard njuter i vattnet och han fullkomligt älskar ryggsim! Ofta tycker dom att det är lite obehagligt att simma på rygg har vår simfröken berättat men Rickard gillar det verkligen. Men det kan ju ändras.


Efter babysimmet så träffade jag Stefan och vi åt lunch. Och så var det dags att bege sig tillbaka till Godegård för att hämta Henrik på dagis. Herregu va snö det var på vägen. Jag har ju som tur är såna här dagar 4-hjulsdrivet men det var inte plogat så det var krypfart som gällde.


Väl hemma så släppte jag ut flickorna i hundgården och passade på att ta några kort innan det blev för mörkt. Nu är det ännu mer snö än på dessa bilder och mer lär det bli...


 

Snö är kul!

Slänten bakom huset är inhägnad åt hundarna med viltstängsel.


Madame Fjoll.


Igår och i förrgår var det sol. Kameran fick följa med på promenaden i förrgår.


 


Det gäller att föreviga gångerna när hundarna springer mot matte, oftast ser man rumpor.


Tyra och Fjollan tar det lugnt.

Hoppas Doris får behålla pälsen april ut. Doris är anmäld till två utställningar i april. Lilla Stockholm på påskafton 11 april och Västerås 26 april. Hittills har Doris varit på sex officiella utställningar i sitt liv. Hon har fått röda band på fyra av dessa. Ett blått och ett gult har hon fått men då hade hon precis gått in i värsta fällningsperioden. Så håll tummarna för att pälsen får sitta en månad till!


Nu ska jag fixa fredagkvällens stående meny och Henriks älsklingsrätt TACOS!


Ha en skön helg och gör som hundarna...NJUT AV SNÖN SNART ERE VÅR! Allt gott//Emelie

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards