Livet på Fina Rossinas kennel

Direktlänk till inlägg 2 april 2009

Grattis!

Av Emelie - 2 april 2009 20:13

Måste ju skriva ett inlägg idag, det är ju D-kullens födelsedag! Grattis på er alla Doris, Disney, Girrrlie, Maddox, Ross (omslagspojke på hemsidan), Bums, Dogge, Gibson och Prinsen!!!


En fin kull på många vis och jag önskar er så mycket gott! Vill passa på att påminna om släktträffen den 2:a maj, titta in på hemsidan under aktiviteter. Hoppas få träffa några av er då!?


Detta kan bli ett spännande år här på kenneln. Jag hoppas att det blir valpar på Doris till hösten. Isåfall så blir det den 5:e generationen berner som föds på kenneln räknat från min första tik Heimarkens Bonanza "Rossina". Då blir Fjollan mormorsmor, om hon lever och har hälsan förstås. Inget jag tar för givet direkt.


Några färska bilder på födelsedagsbarnet.

Doris 25 mars-09.

Doris hälsar på kullbrorsan Bums 17 mars-09.

Kullbrorsan Bums 17 mars-09 lerig och fin! Finast är den långa lockiga pälsen på öronen. En berner som lever ett härligt liv som gårdshund. Världens vackraste och trevligaste hund, kronan på skapelsens verk...om du frågar matte...eller uppfödaren ;-)!

Barolo, granne med Bums och Doris tilltänkte... Ganska vacker han me.

Den här bilden heter "Snyggdoris". Tagen 28 februari -09.

27 februari-09.

Doris i kvällssolen på alla hjärtans dag-09

9 Februari-09

 Favoritmotiv. Närbild på Doris tagen i början av februari-09.

Sittandes i början av februari-09.

 Vacker profil jan-09.

 Pose på sten jan-09.

Is i pälsen och med Vättern i bakgrunden jan-09.

Doris för ett år sen. Åsa Thorséen är fotograf.


Allt gott!//Emelie

 
 
Sandra & Co

Sandra & Co

2 april 2009 22:18

Grattis grattis grattis på födelsedagen alla i D-kullen! Hoppas att ni haft en härlig dag!
Kramar

http://lanquist.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

4 april 2009 11:13

Grattis !!!
Underbara vackra DORIS!!!

Kram Lena

http://www.heimarkenskennel.se

 
Lotta & Gossarna

Lotta & Gossarna

4 april 2009 11:48

Grattis till fina Doris på 3-årsdagen!! Tänk att hon är så jämngammal med min Imexx, som blev 3 år igår!
Ha det gott!
Kram

http://bernergossar.dinstudio.se

 
Ingen bild

Zero

4 april 2009 15:22

Grattis grattis till släktingen Doris från Zero.....i löjlig tratt o allt (gillar inte tratten nåt vidare alls faktiskt). Men nu är det bara typ 5-6 dagar kvar i tratt, sen är jag friiiiii.

 
Linda och Nova

Linda och Nova

5 april 2009 15:35

Grattis till Doris och hennes syskon. Åren går allt för fort :) Kan knappt fatta att Nova är blir 5 i sommar!

Jag såg också det där programmet om avel...bedrövligt vilken syn en del har. En kvinna som sa att hon absolut inte sysslade med inavel trots att hon bevisligen avlat på morfadern ett antal gånger.
Är bra märkligt att vissa helt enkelt låter det gå för långt för utseendets skull!

Ha en bra helg!
Kramar från ett geggigt norr

http://runezzazanovaadelle.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 1 augusti 2016 11:25

I fredags följde jag med min vän Christian för att hämta hans bernervalp Bernerbandens Emerson hos uppfödaren Birgitte.   Christian har jag lärt känna genom att han mailade mig för länge sedan när han skulle flytta hit till trakterna och ville få...

Av Emelie - 31 maj 2016 21:18


Nu när jag har fått veta diagnosen så är jag lättad.   Det har varit några dagar med oro här hemma. Det började i söndags. Hulda la sig på promenaden och ville inte gå vidare. Först när jag vände hemåt igen så knatade hon på. Hmmm tänkte jag och ...

Av Emelie - 3 april 2016 11:05


Bernern är en fantastisk ras. Men när rasklubben tydligt går ut med att och varför SH pre-testet från Antagene är det viktigaste avelsverktyget för sund avel av berner sennen, men det bara visar sig vara ord utan innehåll så blir jag minst sagt trött...

Av Emelie - 21 mars 2016 09:50

Så är det med livet. Men jag är ändå tacksam så länge vi och våra berner får vara friska. Vi vet alla att det viktigaste är hälsan. Men visst får man vara lite besviken när man planerar och så går det inte riktigt som man hade hoppats...    Emma ...

Av Emelie - 10 januari 2016 12:17

Jag skriver mer och mer sällan här i bloggen. Anledningarna till det är flera. En anledning är att jag har så mycket funderingar kring allt med berner och mina berner så det stockar sig, det är svårt att skriva ner allt här utan att verka mer än lovl...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards