Livet på Fina Rossinas kennel

Direktlänk till inlägg 8 april 2009

Malva

Av Emelie - 8 april 2009 19:25

Hur mår hon bakom kameran egentligen? Hon låter så konstigt.


Idag var Fina Rossinas Edetoyota "Malva" på besök. Malva är halvfodertik och kullsyster med Tyra.

Malva hälsas välkommen av kennelflickorna...same procedure...


Vi skulle öva lite inför utställningen i Västerås 26 april. Denna lilla tjej är urstark och det tog mig ganska lång tid att få Malva att trava på marken, den inbyggda propellern har gått i arv.


Vi övade även stående och hon är snabb att uppfatta kommandot men tyvärr lika snabb att sätta sig när man berömde... Märkte att det gick bättre när jag lugnt upprepade kommandot stå...stå....stå.....UTAN GODIS. Godis hade också en sitteffekt och när hon inte fick godis när hon satte sig så la hon sig och när hon inte fick godis då så ålade hon på rygg och när hon inte fick godis då så satte hon sig upp och krafsade med tassen och när hon inte...allt detta inom loppet av ca 2 sekunder. Men Malva har en väldigt stark vilja att vara till lags så hon behöver inte uppmuntras med godis och hon förstod kommandot snabbt. Hon har dessutom en duktig matte. Det är "bara" tiden att träna som är problemet.


Malins dotter Agnes och Henrik.

Lyckades fånga Malva sekunderna hon stod fint.

Min matte...


Malin har fått låna dragsele och skaklar. Dom har provat några gånger och Malva fattade snabbt och tyckte det var jätte kul att dra pulka. Hon förvandlades direkt från en ivrig hoppetossa till en lugn arbetande hund med en uppgift. Jätte kul för Malva att få kanalisera ut sin energi på arbete! Undrar när jag ska få tummen ur och skaffa dragsele och skaklar till mina hundar...???


För övrigt så har Doris börjat fälla...ordentligt. Vågar nog inte duscha henne för då kommer pälsen att rasa. Åker iallafall som planerat till Stockholm men Västerås är uteslutet...som jag misstänkte. Men ska ju ändå dit med Malva och Barolo.



Malva.

Malva önskar er alla och sig själv mycket gott i påskägget!

Allt gott och en riktigt GLAD PÅSK!//Emelie



 
 
Sanna

Sanna

9 april 2009 09:51

Låter bekant det där med att dra hela repertoaren istället för att göra det matte vill. ;o) Och propellereffekten är definitivt genetisk.

Glad påsk!
Kramar från oss.

http://www.bernerbloggen.blogspot.com

 
Sandra

Sandra

9 april 2009 16:59

Du har verkligen blivit en stjärna på att fotografera. Nu måste du berätta vad det är för kamera du har :). Det ser även ut som att den tar direkt utan någon dröjsmån(som min kamera gör och när den väl tar på är nästan objektet borta ;) ). Ha en trevlig påsk! Kramar

http://lanquist.bloggagratis.se

 
Linda & Nova

Linda & Nova

9 april 2009 20:23

Glad påsk önskar vi!!
Här blir det påskbord som vanligt och förmodar även godis så man spricker:)
Så fina biler igen...!
Kramar!

http://runezzazanovaadelle.se

 
Lena

Lena

9 april 2009 23:24

Malva är något extra för mej "min låtsas hund". Hon är en stjärna i mina ögon.

Kram Lena

http://www.heimarkenskennel.se

 
Marianne

Marianne

10 april 2009 19:30

Malva ser ut att vara en smart hund och söt är hon också. Fina foton, du och kameran kommer väl överens. Min kamera och jag har knappt bekantat oss, men med tiden såå…
Jag hoppas ni ska få en härlig påskhelg, med god mat och vackert väder.
Här lyser solen från en klarblå himmel och vi har avverkat påskbord nr.2
Glad Påsk
Kram Marianne

http://www.ekoxenskennel.se

 
Ingen bild

Malin

10 april 2009 20:00

Tänk att du lyckades få så många fina bilder! Trodde nog inte det skulle bli så ;-)
Tack för en härlig promenad och god mat! Du såg ju att Agnes gillade den!! Och allt annat i och för sig....! Kanske ska ta och öva "stå" en stund nu när min andra sysselsättning just somnat!

Hoppas ni får en skön påskhelg!
Kram Malva Malin Agnes o Magnus

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 1 augusti 2016 11:25

I fredags följde jag med min vän Christian för att hämta hans bernervalp Bernerbandens Emerson hos uppfödaren Birgitte.   Christian har jag lärt känna genom att han mailade mig för länge sedan när han skulle flytta hit till trakterna och ville få...

Av Emelie - 31 maj 2016 21:18


Nu när jag har fått veta diagnosen så är jag lättad.   Det har varit några dagar med oro här hemma. Det började i söndags. Hulda la sig på promenaden och ville inte gå vidare. Först när jag vände hemåt igen så knatade hon på. Hmmm tänkte jag och ...

Av Emelie - 3 april 2016 11:05


Bernern är en fantastisk ras. Men när rasklubben tydligt går ut med att och varför SH pre-testet från Antagene är det viktigaste avelsverktyget för sund avel av berner sennen, men det bara visar sig vara ord utan innehåll så blir jag minst sagt trött...

Av Emelie - 21 mars 2016 09:50

Så är det med livet. Men jag är ändå tacksam så länge vi och våra berner får vara friska. Vi vet alla att det viktigaste är hälsan. Men visst får man vara lite besviken när man planerar och så går det inte riktigt som man hade hoppats...    Emma ...

Av Emelie - 10 januari 2016 12:17

Jag skriver mer och mer sällan här i bloggen. Anledningarna till det är flera. En anledning är att jag har så mycket funderingar kring allt med berner och mina berner så det stockar sig, det är svårt att skriva ner allt här utan att verka mer än lovl...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards