Livet på Fina Rossinas kennel

Direktlänk till inlägg 11 april 2009

Inställning

Av Emelie - 11 april 2009 16:23

Idag påskafton så var Doris anmäld till hundutställningen på Kistamässan utanför Stockholm.


Igår packade vi in tre hundar, packning och oss själva och begav oss först mot Linköping. I Ledberg utanför Linköping lämnades Tyra och Fjollan på ett första klassens hundpensionat hos Fine Faust "Zero". Färden fortsatte mot Värmdö utanför Stockholm till mormor och morfar. God mat förtärdes.


Men framåt kvällen så började Henrik få hög feber och hostade mer och mer. Henrik har känsliga luftvägar. När Henrik blir förkyld och det sätter sig i luftvägarna så får han kort andning. Lite bricanyl brukar hjälpa. Någon bricanyl hade vi inte med oss och Henrik vaknade på natten med hög feber och kunde inte somna om på flera timmar trots febernedsättande medel.


Vi ringde det första vi gjorde i morse till Nacka Närsjukhus som ligger närmast. Vi fick snabbt en tid och det konstaterades att Henriks förkylning blivit bakteriell. Vi hämtade penicillin och bricanyl på närmsta jourapotek. Henrik fick sin medicin och somnade snart.


Nu har han vaknat och han är mycket piggare. Men som ni förstår så blev Doris utställning inställd. Och som jag nämnt tidigare så började Doris fälla för några dagar sen och nu sitter Doris päls minst sagt LÖST. Hon är inte i någon utställningskondition men snåltarmen hos mig hade ändå tänkt åka på denna utställning. Inte minst för att träffa andra trevliga berner med ägare och shoppa lite praktiska och roliga hundsaker.


Nu är maten snart färdig här på mormor och morfars förnämliga pensionat. Vackert väder ute. Efter maten ska vi ta en skön promenad med Doris. Jag njuter verkligen av att få äta god mat lagad av världens bästa kock, MAMMA, och ta det lugnt.


Fjollan och Tyra njuter också lät Zeros husse hälsa. Zero kastrerades för 10 dagar sen och dom har redan märkt att kastreringen hjälpt. Zero kunde inte vara i närheten av tikar förut utan att bli jätte stressad. Flåsig och härsig och när granntikarna löpte....då kunde inte Zero äta på MÅNADER. Nu visar inte Zero något av detta. Han busar och har kul med Tyra på promenaderna och kopplar av hemma trots att han har två tikar på besök! Detta bara efter 10 dagar sen kastreringen gjordes! Jätte skönt för Zero och för Zeros familj.


Nu är maten klar! Ha en fortsatt skön påskhelg i det vackra vädret! Det tror jag att vi får. Allt gott!//Emelie

 
 
Sandra

Sandra

11 april 2009 17:33

Stackars lilla Henrik, men skönt att han mår bättre nu.. Så synd att det inte blev någon utställning, men det kommer flera..

Ha en fortsatt härlig påskhelg!
Kramar

http://lanquist.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

12 april 2009 18:40

Hoppas att Henrik har kryat på sej. Vår Adrian får också en otäck hosta när han är förkyld men bricanyl hjälper inte på honom. Och han verkar inte lida av hostan, det är bara vi som tycker att det låter otäckt.
Synd att inte Doris blev ställd men barnen måste gå först.
Här har vi kapat och klyvt 60kbm ved och Johans tumme. Det blev en långfredag inne på akuten i Kalmar. Många som varit på sjukhus i helgen. Men det kunde varit värre...

Ha en bra fortsättning på helgen, kram Lena

http://www.heimarkenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 1 augusti 2016 11:25

I fredags följde jag med min vän Christian för att hämta hans bernervalp Bernerbandens Emerson hos uppfödaren Birgitte.   Christian har jag lärt känna genom att han mailade mig för länge sedan när han skulle flytta hit till trakterna och ville få...

Av Emelie - 31 maj 2016 21:18


Nu när jag har fått veta diagnosen så är jag lättad.   Det har varit några dagar med oro här hemma. Det började i söndags. Hulda la sig på promenaden och ville inte gå vidare. Först när jag vände hemåt igen så knatade hon på. Hmmm tänkte jag och ...

Av Emelie - 3 april 2016 11:05


Bernern är en fantastisk ras. Men när rasklubben tydligt går ut med att och varför SH pre-testet från Antagene är det viktigaste avelsverktyget för sund avel av berner sennen, men det bara visar sig vara ord utan innehåll så blir jag minst sagt trött...

Av Emelie - 21 mars 2016 09:50

Så är det med livet. Men jag är ändå tacksam så länge vi och våra berner får vara friska. Vi vet alla att det viktigaste är hälsan. Men visst får man vara lite besviken när man planerar och så går det inte riktigt som man hade hoppats...    Emma ...

Av Emelie - 10 januari 2016 12:17

Jag skriver mer och mer sällan här i bloggen. Anledningarna till det är flera. En anledning är att jag har så mycket funderingar kring allt med berner och mina berner så det stockar sig, det är svårt att skriva ner allt här utan att verka mer än lovl...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards