Livet på Fina Rossinas kennel

Direktlänk till inlägg 26 april 2009

Västerås blev en flopp...

Av Emelie - 26 april 2009 20:18

...för vår del. Edetoyota "Malva" fick ett gult band (3:e pris) och jag håller faktiskt med domaren. Men när ringassistenten tänkte ge oss ett grönt band (4:e pris) så påpekade jag att vi allt skulle ha ett gult band, onödigt att överdriva nederlaget tyckte jag.


Malva är för nätt i typen och trivs inte med att bli hanterad. Men domaren menade att med lite miljöträning så kan hon få ett blått band (2:a pris), vilket jag också är övertygad om. En nätt berner kommer hon alltid att vara men det är väl inte storleken som räknas...eller???

Oooops...Stefan har sagt åt mig att påpeka att han gjorde detta beställningsjobb ytterst motvilligt om jag skulle visa denna bild i bloggen...vad gör man inte för pengar???


Nu kom jag visst ifrån ämnet...Malvas kritik för domaren Svante Frisk i unghundsklass.

Helhetsintryck: God

En tik som helt ej trivs i ringen idag. Behöver mer kraft i kroppen och benstommen alltför tunn. Bra proportioner i huvudet. Lite tunnt nosparti. Saxbett. Tillräcklig hals och rygg. Tillräckliga vinklar bak, något öppen vinkel fram. Marktrång bak. Rätt stabil fram. Allert steg från sidan. Bra päls. Något ljus tanfärg.


Det finns alltid olika omständigheter att skylla på vid sådana här tillfällen men dom ska ni få slippa.


Barolo ställdes också idag. Bandet blev blått. Jag håller faktiskt inte helt med domaren om den färgen. Jag tycker att Barolos fördelar väger tyngre än vad domaren tyckte idag. Samtidigt så visade jag inte Barolo tillräckligt bra idag så jag förstår domaren också.


Barolo kom hit igår. Och han är så fin. En underbar kille. Han stod så tåligt ut med min ansning av öron och tassar som aldrig verkade ta slut... När jag till sist tog ut Barolo för att hinna fotografera honom innan det blev mörkt så var han måttligt motiverad....

Men några bilder lyckades jag få till.





Jag är verkligen jätte förtjust i Barolo. Nu hoppas jag bara att Doris höglöp inträffar efter den 21:a juli... Håll tummarna!


Några bilder från promenaden i förrgår.


Fjollan

Tyra

Henrik och Tyra

Henrik och Doris.


Alla sätt är bra utom dom dåliga.



Goa unge!

Min andra goa unge!


Äntlingen hemma!





Malva rejsar med grannkompisen efter en lång utställningsdag.

Och myser med matte.


Tack Barolos matte Eva med väninna Ingrid och Malvas matte Malin för dagens äventyr!


Malva


Allt gott!//Emelie

 
 
Sanna

Sanna

27 april 2009 08:06

Barolo är verkligen en fin kille. Och fina är såklart också småkillarna Henrik och Rikard!

Ja, Stefan är sannerligen en mångsidig skulptör. Men att storleken inte räknas... :o)

Kramar från oss.

http://www.bernerbloggen.blogspot.com

 
Cecilia

Cecilia

27 april 2009 09:51

Men Gud Emelie...
Vad har hänt med de rosa & svarta i gummi:0).
Var i hela fridens namn ska denna skapelse vara? Inte allt för nära vägen väl, bör skapa fler avåkningar än HM's julannons för några år sedan.
Han ser fin ut Barolo, lycka till med kommande aktivitet!
Kram så länge!

http://www.bernljungens.se

 
Sandra

Sandra

27 april 2009 16:07

Ja den var minsann enorm :).. Ja utan tvekan måste jag hålla med Cecilia och undra vart man ska ställa denna skapelse, har ni någon aning? Har är väldigt fin Barolo, vi håller tummarna för den 21 juli. Härligt att han kämpar med flickorna Henrik, vill de inte så är det ju bara att putta lite på dem ;)..

Ha det så bra!
Kramar

http://lanquist.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

30 april 2009 23:25

Oj, det var då ett blandat inlägg idag. Jag trodde att storleken inte hade någon betydelse, men efter ditt inlägg och foto på jaaa, så är ju motsatsen bevisad.
Övriga foton på grabbarna och hundarna är härliga och jag tycker att blått och gult är snygga färger, men dock inte på plastband. Attans snål domare du råkade ut för.
Ha en härlig valborg och 1a maj. kram

http://www.ekoxenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 1 augusti 2016 11:25

I fredags följde jag med min vän Christian för att hämta hans bernervalp Bernerbandens Emerson hos uppfödaren Birgitte.   Christian har jag lärt känna genom att han mailade mig för länge sedan när han skulle flytta hit till trakterna och ville få...

Av Emelie - 31 maj 2016 21:18


Nu när jag har fått veta diagnosen så är jag lättad.   Det har varit några dagar med oro här hemma. Det började i söndags. Hulda la sig på promenaden och ville inte gå vidare. Först när jag vände hemåt igen så knatade hon på. Hmmm tänkte jag och ...

Av Emelie - 3 april 2016 11:05


Bernern är en fantastisk ras. Men när rasklubben tydligt går ut med att och varför SH pre-testet från Antagene är det viktigaste avelsverktyget för sund avel av berner sennen, men det bara visar sig vara ord utan innehåll så blir jag minst sagt trött...

Av Emelie - 21 mars 2016 09:50

Så är det med livet. Men jag är ändå tacksam så länge vi och våra berner får vara friska. Vi vet alla att det viktigaste är hälsan. Men visst får man vara lite besviken när man planerar och så går det inte riktigt som man hade hoppats...    Emma ...

Av Emelie - 10 januari 2016 12:17

Jag skriver mer och mer sällan här i bloggen. Anledningarna till det är flera. En anledning är att jag har så mycket funderingar kring allt med berner och mina berner så det stockar sig, det är svårt att skriva ner allt här utan att verka mer än lovl...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards