Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 28 april 2009

Av Emelie - 28 april 2009 22:14

Idag var jag med Fjollan och Doris till veterinären. Vaccinationsdags. Och så ville jag att veterinären skulle kolla på Fjollans knöl på benet. Den växer och jag tycker den börjar bli onödigt stor. Hon har fortfarande inga problem med den men det har JAG.


Nu tyckte veterinären att vi skulle ta bort den, eller vi och vi, han får ta bort den. Knölen har suttit där länge och vuxit långsamt, är mjuk och sitter liksom i skinnet men precis vid mittenleden på ena frambenet. Troligt ingen farlig knöl men matte tycker att det ska bli skönt att bli av med den från Fjollans ben. Tid är beställd till måndag nästa vecka.


Doris fick bara vaccinera sig och gosa med praktikanten. Det är som om Doris inte får tillräckligt med kärlek här hemma för hon trycker sig alltid mot folk vi träffar när vi är någonstans och vill bli klappad och gosad med. Känner faktiskt igen Bimbo lite i det beteendet. En hel del päls lämnades kvar hos veterinären också.


Jag roade mig med att väga flickorna också. Fjollan är för tillfället lite tjock och väger 34 kilo. Doris har jag inte vägt sen jag vaccinerade henne senast för två år sen. Hon är inte tjock men har ökat 4 kg sen dess. Hon väger nu 37 kg och är ca 60 cm i manken. Hon är alltså en låg tik men definitivt den kraftigast byggda av mina här hemma. Hennes kropp har kommit sent.


Fick idag besked om att Bull kommer på släktträffen! Appropå kraftigt byggd... Otroligt att min lilla Fjoll är mamma till Bull!? 57 kg muskler. Bull är inte speciellt hög heller. Medelstor hane. Bull väger 10 kg mer än vad hans pappa gjorde också. Fast det är ju inte storleken som räknas...eller hur var det???


Släktträff ja! Ni kommer väl kära släktingar!? Har fått några besked, både som kommer och som inte kommer men många återstår som inte svarat!


Kul kommer vi att ha iallafall! Och vi hoppas på tur med vädret!


Allt gott!//Emelie





Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards