Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 4 maj 2009

Av Emelie - 4 maj 2009 22:30

Idag var det så dags att avlägsna knölen från Fjollans vänstra framben.


När jag äntligen, som vanligt rejält försenad, packat in Fjollan, Rickard och höll på att spänna fast Henrik så såg jag Malva...!!! Jag satte hjärtat i halsgropen. Malva stod med bakbenen på mitten tvärslån på vår grind in till hundgården och var i färd med att kränga sig över! Jag skrek NEJ, hon hade kunnat göra sig rejält illa, fastna och bryta sig...otäckt. Det var lika bra att hon också fick följa med. Nyttigt för Malva som behöver socialtränas i olika miljöer.


Veterinären är nöjd med dagens operation. Knölen är nu skickad på analys. Det är inte säkert att den är helt igenom snäll, men veterinären tyckte att han fått bort allt bra, och den satt inte på det allra värsta stället, så det ska nog gå bra.


Nu är det viktigt att såret får läka i lugn och ro. Lugn och ro är fortfarande inte Fjollans starkaste sida trots åldern. Men vi har lyckats bra med att läka Fjollans knä så vi ska nog klara detta också.


Nehej nu ska jag sova! Allt gott!//Emelie



Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards