Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 10 maj 2009

Av Emelie - 10 maj 2009 12:13

Rickard sover och Henrik är ute med pappa Stefan så jag passar på.


Bilder blir det inga idag. Ute är det så vackert men tyvärr så är inte motiven här hemma lika vackra, då syftar jag på bloggens huvudpersonerhundar. Mattes tjusiga tjejer är urfällda och gråa i pälsen. Tyra ser så spinkig och eländig ut utan päls. Doris har ju faktiskt fått lite kropp så hon ser inte fullt så eländig ut den här fällningen.


Fjollan mår bra. Läkningen på benet verkar följa planen. Natten till igår skrämde Fjollan mig genom att hosta och hosta, klöka och kräkas i några omgångar. Det verkade som om hon fått nåt i halsen som inte ville lossna även om jag inte kunde förstå vad, inget som kom ut iallafall...vad jag såg!?


Fjollan tycker inte om att kräkas inomhus så jag släppte ut henne, hon rusade upp i slänten och åt massa gräs och kräktes igen. Efter ett antal omgångar med hostattacker och kräkningar så gav jag henne en portion mat som hon slukade. Det lugnade sig, blev några lättare harklingar under efternatten och jag tänkte ringa veterinären nästa dag (igår) om hostningarna fortsatte om än lindrigt.


En harkling under gårdagen och en helt lugn natt och förmiddag gör att jag slappnat av. Har ju lite dåliga vibbar när det gäller hosta på hundar... Bimbos hosta kom smygande vilket detta definitivt inte gjorde så jag var väl inte orolig EGENTLIGEN men ändå...


Fjollan är alltid så dramatisk när hon inte mår bra, samtidigt så har hon inte varit allvarligt sjuk nån gång...peppar peppar. Givetvis var korsbandskadan allvarlig, men den kunde ju åtgärdas och operationen har varit väldigt lyckad. Nu hoppas jag att knölen på benet är borta för gott också vilket det finns goda chanser för.


Allt gott!//Emelie

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards