Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 6 juni 2009

Av Emelie - 6 juni 2009 22:24

I helgen är det rasspecial i Karlskoga. Ska bli sååå spännande att surfa runt bland bernersidorna och se hur det gått!


Som brukligt är så är mina flickor ur päls när Karlskogaspecialen går av stapeln. Dessutom så är två av dom i höglöp, eller iallafall väldigt nära. Och som också brukligt är så har jag fullt upp så här års.


Jag fick två bilder från Eva, Barolos matte som jag vill visa här i bloggen.


Blev ju "lite" besviken över att parningen inte gick som jag hoppats. Den största anledningen är att jag har några familjer som gärna vill ha en valp från denna kullen och jag vet att dom hundarna kommer att få det så bra... Men i sådana här sammanhang varken kan eller vill jag forcera något. Jag har gjort så gott jag kunnat. Är det inte meningen att det ska bli valpar så är det bäst som sker, det är min övertygelse.


Barolo är iallafall en jätte fin hund som jag känner mycket för. Vid ett tillfälle när vi var där och båda barnen sov så plockade jag fram flöjten, jag har en hel del att öva på och det är onekligen lite småklurigt att hitta övningstillfällen.


Det är alltid lika roligt att se hur hundar som aldrig hört flöjten förut reagerar. Jag har varit med om alla möjliga olika reaktioner. Många ylar, en del blir rädda och springer därifrån. Många blir nyfikna. Barolo kom genast och la sig där jag stod och lyssnade uppmärksamt. Eva tog ett kort.

Och så en bild på kärleksparet. Fotograf Eva Lundberg.

Nog skulle det kunna bli fina valpar alltid...suck...


Allt gott!//Emelie

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards