Livet på Fina Rossinas kennel

Direktlänk till inlägg 12 juni 2009

Lite bilder

Av Emelie - 12 juni 2009 14:49

Gårdagens rubrik blev nog lite fel trots allt. Försommar är det väl nu men sommar...nej. Fast kallt och regn är väl inte helt ovanligt för en svensk sommar. Tråkigt för alla som firar skolavslutning!


Fick lite bilder av Marina och Jerker från släktträffen för ett tag sen. Härliga bilder som fångat ögonblicken och typiska hundsysslor på våra släktträffar....

Bad. Jerker och Marina ägde Patchie, D-kullens pappa. Patchie finns inte längre. Leonbergerhanen Zeke 9 månader på bilden, alltså 10 månader nu, bor numera hos familjen. Enligt husse Jerker är Zeke redan friröntgad...dom röntgade huvudet och där var helt tomt...ha ha. Typiskt husse-skämt!


Tiggeri. Här är det två av mina flickor, Fjollan och Doris, som ägnar sig åt denna på hundträffar så vanliga syssla.

Här tigger Doris och Zoé av Zoés husse Micke.

Doris hittar alltid någon som vill klappa. Här har hon hittat Micke.

Jerker gosade också gärna med Doris, mmmm sköööönt, tyckte Doris.

 



Huller om buller. De kullvälta stolarna är priserna man kunde vinna på tävlingarna (tipspromenad och hinderbana). Stefan sågade till dom precis innan alla kom. Poppis vinster kan tilläggas.


Trevligt och kul har både hundar och hussar och mattar på våra träffar!


Allt gott!//Emelie 





  


 
 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

13 juni 2009 08:38

Vilket härligt väder ni har eller har haft(suck) Här så har det inte gjort annat än att regnat och grått.
Ha nu en bra dag, kjamen

http://www.bearclaw.se

 
Marianne

Marianne

14 juni 2009 00:05

Ni hade i alla fall tur med vädret då släktträffen gick av staplen. Jag förstår att priserna var uppskattade.
Ha det gott.

http://www.ekoxenskennel.se

 
Linda & Nova

Linda & Nova

14 juni 2009 20:34

Det ser härligt ut på träffen iaf :) Länge sedan vi var på ngn träff nu...

Här regnar det i ett och nu känns det som att det faktiskt får räcka. Nog för att Nova hellre vill ha svalt, regn men :)


HA en bra vecka!!

Kram från oss

http://runezzazanovaadelle.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 1 augusti 2016 11:25

I fredags följde jag med min vän Christian för att hämta hans bernervalp Bernerbandens Emerson hos uppfödaren Birgitte.   Christian har jag lärt känna genom att han mailade mig för länge sedan när han skulle flytta hit till trakterna och ville få...

Av Emelie - 31 maj 2016 21:18


Nu när jag har fått veta diagnosen så är jag lättad.   Det har varit några dagar med oro här hemma. Det började i söndags. Hulda la sig på promenaden och ville inte gå vidare. Först när jag vände hemåt igen så knatade hon på. Hmmm tänkte jag och ...

Av Emelie - 3 april 2016 11:05


Bernern är en fantastisk ras. Men när rasklubben tydligt går ut med att och varför SH pre-testet från Antagene är det viktigaste avelsverktyget för sund avel av berner sennen, men det bara visar sig vara ord utan innehåll så blir jag minst sagt trött...

Av Emelie - 21 mars 2016 09:50

Så är det med livet. Men jag är ändå tacksam så länge vi och våra berner får vara friska. Vi vet alla att det viktigaste är hälsan. Men visst får man vara lite besviken när man planerar och så går det inte riktigt som man hade hoppats...    Emma ...

Av Emelie - 10 januari 2016 12:17

Jag skriver mer och mer sällan här i bloggen. Anledningarna till det är flera. En anledning är att jag har så mycket funderingar kring allt med berner och mina berner så det stockar sig, det är svårt att skriva ner allt här utan att verka mer än lovl...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards