Livet på Fina Rossinas kennel

Direktlänk till inlägg 16 juni 2009

GRATTIS I EFTERSKOTT

Av Emelie - 16 juni 2009 13:23

...önskar jag E- och F-kullarna som gått och fyllt 2 år! Min Tyra och hennes kullsyskon i E-kullen fyllde den 12 juni och F-kullen fyllde igår, alltså den 15 juni.


Som ni kanske förstår av min glömska så firades inte Tyra överhuvudtaget här hemma. Men jag är övertygad om att ni andra blivit uppmärksammade och firade! Jag sänder lite extra tankar till E- och F-kullarna nu iallafall!


Igår gjorde Tyra det igen...rullade sig utanför ett grävlingsgryt (tror jag det är) och där var FÄRSK SKIT!! Hugaligen va äckligt. Sen skakade hon sig så skiten yrde. Detta resulterade iallafall i något gott. När vi kom hem fick Tyra OCH de andra två en välbehövlig schamponering. Så nu är flickorna rena men fortfarande pälslösa till midsommarafton.


Doris päls börjar bli lite blankare och lite mera. Fjollans päls har mattats av lite det sista året tycker jag. Hon har ju även blivit lite grå i det bruna runt nosen. Det är de enda ålderstecknen på henne, annars är det fortfarande fullt ös...nästan som förr.


Tyra ser fortfarande raggig ut i pälsen och jag väntar fortfarande på att hennes löp ska komma igång. Doris rubbade flickornas annars så välsynkade löpcykel genom att köra igång två månader tidigare än beräknat. Fjollan (som annars löper först) lyckades komma igång med sitt löp en vecka efter Doris.


Om där är några valpar i Doris mage??? Jag ställer in mig på att där inte är några men kan liksom inte låta bli att tro att där är valpar...??? Jag kommer iallafall inte att göra något ultraljud. Blev fångad av en fartkamera på min parningsresa till Västervik...AJJABAJJA! Denna parning har blivit DYR kan jag säga med alla blodprov och resor och... Och så blev det ju knappt en parning...fast kanske ändå??


Oavsett så var det jätte trevligt att hälsa på hos familjen Lundberg och gästfriheten var ENORM! Ännu en gång TACK! Och har vi tur så har det gett utdelning. Den som lever får se...och det ska vi innerligt hoppas att vi får göra!


Nehej nu ska jag sluta. Blev väldigt svamligt idag.


GRATTIS I EFTERSKOTT ALLA E- OCH F-isar...oj det var inte meningen!


Nu får jag sluta! Allt gott!//Emelie

 
 
Sandra

Sandra

17 juni 2009 18:07

Grattis grattis till er alla!

Visst är det väl oftast så att allt ont bär något gott med sig ;). Rulla i bajs = bada och kanske "dyr"parning = valpar

kramar

http://lanquist.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

17 juni 2009 18:26

Önskar er en trevlig midsommar !!!

Kram Lena och hela famljen Heimark !

http://www.heimarkenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 1 augusti 2016 11:25

I fredags följde jag med min vän Christian för att hämta hans bernervalp Bernerbandens Emerson hos uppfödaren Birgitte.   Christian har jag lärt känna genom att han mailade mig för länge sedan när han skulle flytta hit till trakterna och ville få...

Av Emelie - 31 maj 2016 21:18


Nu när jag har fått veta diagnosen så är jag lättad.   Det har varit några dagar med oro här hemma. Det började i söndags. Hulda la sig på promenaden och ville inte gå vidare. Först när jag vände hemåt igen så knatade hon på. Hmmm tänkte jag och ...

Av Emelie - 3 april 2016 11:05


Bernern är en fantastisk ras. Men när rasklubben tydligt går ut med att och varför SH pre-testet från Antagene är det viktigaste avelsverktyget för sund avel av berner sennen, men det bara visar sig vara ord utan innehåll så blir jag minst sagt trött...

Av Emelie - 21 mars 2016 09:50

Så är det med livet. Men jag är ändå tacksam så länge vi och våra berner får vara friska. Vi vet alla att det viktigaste är hälsan. Men visst får man vara lite besviken när man planerar och så går det inte riktigt som man hade hoppats...    Emma ...

Av Emelie - 10 januari 2016 12:17

Jag skriver mer och mer sällan här i bloggen. Anledningarna till det är flera. En anledning är att jag har så mycket funderingar kring allt med berner och mina berner så det stockar sig, det är svårt att skriva ner allt här utan att verka mer än lovl...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards