Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 17 juli 2009

Av Emelie - 17 juli 2009 16:38

Snart kommer pojkarna hem igen. Världens gulligaste Therese är barnvakt några timmar i veckan. Då är det meningen att jag ska öva inför kommande Bachkonserter och cd-inspelning. Och övat har jag gjort, hyfsat bra, så nu gör jag det jag egentligen inte får göra under denna tid...bloggar... men ibland allt för ofta unnar jag mig saker. Jag är helt enkelt av naturen lat. Men det är roligt för pojkarna också att få slippa mamma ett tag och framförallt så är Therese en storfavorit! Vi får alltid massor av bilder från Therese på vad de har hittat på. Sist var dom i Busfabriken. Här en bild på Therese som håller Rickard som spanar in brorsan...skulle jag tro.


På dräktighetsfronten så är jag fortfarande osäker. Doris har väldigt mycket (sken???)dräktiga beteenden som jag inte känner igen, samtidigt så har jag inte studerat henne så mycket förr och noterat varje liten grej. Jag vet inte. Omröstningssiffrorna stämmer nog ganska väl med vad jag tror 54% för att hon inte är dräktig och resten på att hon är. OM hon är dräktig så är där inte många...tiden går långsamt till måndag! Och hoppet finns...??? Jag ska ta kort på henne på söndag igen, då har det gått tre dagar sen senaste bilden togs. Och på måndag så ska det ju bli visshet i detta. I och med ultraljudet så är Doris utställningsplaner grusade denna sommar oavsett undersökningens resultat. För hennes mage måste ju rakas. Men jag tycker det är lite skönt också...


Tråkigt är att det verkar som om Amelia (som parat sig med Fina Rossinas Bull) är tom. Dom tyckte hon verkade dräktig runt sjätte veckan men så har dom tvivlat mer och mer... Inget ultraljud är gjort på Amelia men enligt beräkningarna så skulle hon föda i dagarna, inga tecken på detta. Som sagt, skendräktiga tikar kan lura skiten ur en!


Nehej! Nu kommer Therese med pojkarna och mat ska lagas till! Allt gott!//Emelie

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards