Livet på Fina Rossinas kennel

Direktlänk till inlägg 23 juli 2009

Dagstur till Västervik

Av Emelie - 23 juli 2009 12:16

Igår gjorde vi en spontan dagstur till Västervik. Orsaken var att Stefan har snidat två skyltar med sin motorsåg till en restaurang som ligger vid havet i Blankaholm utanför Västervik. Restaurangen ville bjuda oss på mat.



Jag ringde familjen Elb som har en kullbror till Doris, Dogge, och som bor i Blankaholm, 500 meter från restaurangen som vi skulle bli bjudna på mat på. Det visade sig att familjen Elb med Dogge befann sig i våra krokar med husbilen och hade tänkt komma förbi och hälsa på oss igår!!! Sammanträffande som resulterade i att vi INTE träffades. Hoppas ni kan komma förbi snart och att vi är hemma då!


God mat förtärdes på terassen som ligger precis vid havet. Vädret var växlande soligt och temperaturen var svenskt lagom. Promenad ut på en brygga rakt ut i havet! Mina goa gossar Henrik och Rickard.




 


Det blåste lite så det gällde att hålla i hatten!


Och en sväng förbi familjen Lundberg och Barolo hann vi med.

Barolo i busartagen.



Jag är verkligen förtjust i Barolo. Och han blev "ganska" glad när vi kom på besök. Men han blev nog lite besviken att ingen gott luktande tik var med. Vi får se hur det blir i framtiden med den saken...


Och avslutningsvis några bilder tagna för någon vecka sen.


Doris

Fjollan


Allt gott!//Emelie

 
 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

23 juli 2009 18:22

Vad trevligt att få göra en utflykt som man inte planerat. Och jag kan tänka mig att maten smakade gott:)
Och lite trevligt sällskap är ju aldrig fel. Kan förstå att du gillar Barolo det är en fin kille:)

ha en skön kväll, kjamisar

http://bearclaw.bloggagratis.se

 
Maria &Gänget på Ellebäckens

Maria &Gänget på Ellebäckens

23 juli 2009 23:41

Vilka fina bilder du har tagit.Sicka goa små pojkar du har,det vad ett tag sedan mina va så små.Nu får man gosa med barnbarnen när gosebehovet faller på he he.
Vilken snygg hane Barolo är,kommer han från din uppfödning???

Maria

http://ellebacken.webs.com

 
Marianne

Marianne

24 juli 2009 00:36

Fina foton. Skyltarna var snygga och verklighetstrogna. Du har en skicklig gubbe.
Ha det gott. kram

http://www.ekoxenskennel.se

 
Maria &Gänget på Ellebäckens

Maria &Gänget på Ellebäckens

25 juli 2009 13:29

Hej igen.Kolla in min Lovis stamtavla.Är visst lite släkt med Barolo,inte konstigt jag tyckte han va stilig he he.

Ha det gott och lycka till med de dina och ditt kram Maria

http://ellebacken.webs.com

 
Sandra

Sandra

5 augusti 2009 15:47

Sicka fina skyltar! Hälsa mannen!

kramar

http://lanquist.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 1 augusti 2016 11:25

I fredags följde jag med min vän Christian för att hämta hans bernervalp Bernerbandens Emerson hos uppfödaren Birgitte.   Christian har jag lärt känna genom att han mailade mig för länge sedan när han skulle flytta hit till trakterna och ville få...

Av Emelie - 31 maj 2016 21:18


Nu när jag har fått veta diagnosen så är jag lättad.   Det har varit några dagar med oro här hemma. Det började i söndags. Hulda la sig på promenaden och ville inte gå vidare. Först när jag vände hemåt igen så knatade hon på. Hmmm tänkte jag och ...

Av Emelie - 3 april 2016 11:05


Bernern är en fantastisk ras. Men när rasklubben tydligt går ut med att och varför SH pre-testet från Antagene är det viktigaste avelsverktyget för sund avel av berner sennen, men det bara visar sig vara ord utan innehåll så blir jag minst sagt trött...

Av Emelie - 21 mars 2016 09:50

Så är det med livet. Men jag är ändå tacksam så länge vi och våra berner får vara friska. Vi vet alla att det viktigaste är hälsan. Men visst får man vara lite besviken när man planerar och så går det inte riktigt som man hade hoppats...    Emma ...

Av Emelie - 10 januari 2016 12:17

Jag skriver mer och mer sällan här i bloggen. Anledningarna till det är flera. En anledning är att jag har så mycket funderingar kring allt med berner och mina berner så det stockar sig, det är svårt att skriva ner allt här utan att verka mer än lovl...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards